لزوم توسعه طرح‌های آبخیزداری در قم

شهر بیست/ استاندار قم بر لزوم توسعه طرح‌های آبخیزداری از سوی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم تأکید کرد و گفت: این طرح‌ها در جلوگیری از روان‌آب‌ها و سیلاب‌هایی که شهر را تهدید می‌کند، تاثیر بسیاری دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم توسعه طرح‌های آبخیزداری در قم
شناسه : 21005 | انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم، بهرام سرمست در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبخیزداری منطقه بالادست پردیسان، با بیان اینکه در سال گذشته نیز همانند سال ۹۷ پروژه‌های حوزه آبخیزداری به صورت قابل توجه دنبال شده است، اظهار کرد: در هفته گذشته در جاده قم اراک شاهد وقوع سیلاب بودیم که با آمادگی نیروهای عملیاتی و امدادی تلفات انسانی را شاهد نبودیم.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای رفع خطر سیلاب در جاده اراک قم در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: این حادثه نشان داد که باید اقدامات پیشگیرانه آبخیزداری برای استان قم به صورت گسترده‌تر از قبل و با قدرت بیشتری دنبال شود.

استاندار قم با اشاره به وضعیت سازه‌های آبخیزداری در منطقه بالادست پردیسان قم تصریح کرد: اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم برای سال جدید باید طرح‌ها را توسعه دهد چراکه این طرح‌ها در جلوگیری از روان‌آب‌ها و سیلاب‌هایی که می‌تواند شهر را تهدید کند تاثیر بسیاری دارد.

وی گفت: اکنون نیز طرح‌های مطلوبی در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم درحال دنبال شدن است که امیدواریم روز به روز توسعه یابد و بازدید امروز نیز به منظور ارزیابی نقش این پروژه‌هاست.

سرمست با بیان اینکه در برخی از پروژه‌های استانی از جمله پروژه ساخت بیمارستان امام رضا(ع) پیش‌بینی‌ها و آسیب‌شناسی‌های مورد نیاز انجام نشده است، گفت: اکنون تلاش می‌کنیم تا در مطالعات جدید تهدیدها را مورد توجه قرار داده تا از وقوع بحران و مشکل جلوگیری کنیم.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.