آخرین آمار پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در قم/ هشدار نسبت به شیوع مجدد کرونا

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اینکه ایجاد اجتماعات موجب افزایش شیوع مجدد ویروس شده است، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آخرین آمار پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در قم/ هشدار نسبت به شیوع مجدد کرونا
شناسه : 20889 | انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمدرضا قدیر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز بیست و پنجم فروردین ماه، ۸۷نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه ۳۹ نفر از این تعداد در بخش های بیمارستان ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده اند، بیان کرد: در شبانه روز گذشته ، ۳۹ نفر از بیماران بستری در بخش‌ها پس از  بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه ایجاد اجتماعات موجب افزایش شیوع مجدد ویروس شده است، بر اهتمام هرچه بیشتر نسبت به مراقبت های بهداشتی تاکید کرد.

قدیر افزود: در حال حاضر بحث فاصله گذاری هوشمند باید با ظرافت و دقت خاصی اجرا شود تا زحمات کشیده شده جهت اعمال روندکاهش تماس‌ها، به هدر نرود.

وی با اشاره به طرح فاصله گذاری هوشمند گفت: توجه به این طرح به ویژه در مراکز و اجتماع های عمومی حائز اهمیت است و فروشگاه‌ها و مجتمع های تجاری و بازارهای مسقف نباید در این طرح مورد غفلت واقع شوند.

وی تصریح کرد: فروشگاه هایی که مجوز فعالیت دارند، نباید به عنوان محلی برای تجمع تبدیل شوند و فروشگاه های مواد غذایی بزرگ باید ساز و کاری تعریف کنند که مراجعین با تعداد محدود وارد محل شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، همچنین توجه به نیازهای روحی و روانی افراد جامعه در دوران پسا کرونا را ضروری خواند، و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و سایر نهادهای فرهنگی باید یک بسته فرهنگی را ارائه کنند و علوم پزشکی نیز برای همکاری آمادگی دارد.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.