۸۲۶ هزار قمی می‌توانند در انتخابات مجلس شرکت کنند

شهر بیست/ فرماندار قم از واجد شرایط بودن ۸۲۶ هزار قمی در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در این دوره از انتخابات، ۴۲ هزار و ۶۸۸ نفر رأی اولی هستند
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۸۲۶ هزار قمی می‌توانند در انتخابات مجلس شرکت کنند
شناسه : 18458 | انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مرتضی حیدری در برنامه گفت‌و‌گوی خبری تعداد افراد واجد شرایط رای دادن در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در قم را ۸۲۶ هزارو ۲۸۷ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۱۷ هزارو ۹۶۷ نفر مرد و ۴۰۸ هزارو ۳۲۰ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات ۴۲ هزار و ۶۸۸ نفر رای اولی هستند، افزود: تمام متولدین قبل از دوم اسفند ۱۳۸۰ می توانند در انتخابات شرکت کنند.

فرماندار قم آخرین آمار نامزدهای باقی مانده در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم را ۱۰۹ نفر ذکر کرد و گفت: ۹۸ نفر از این تعداد مرد و ۱۱ نفر زن هستند.

حیدری با بیان اینکه هر نامزد می تواند مجموعا ۱۳ ستاد انتخاباتی در هشت منطقه قم و پنج بخش استان داشته باشد، افزود: برخی از نامزدها می گویند چون شهر قم مذهبی است باید ۱۳ ستاد برای آقایان و ۱۳ ستاد برای خانم ها ایجاد کرد در حالی که چنین چیزی خلاف قانون انتخابات و غیرمجاز است.

وی خاطرنشان کرد: تمام مراحل انتخابات در این دوره به جز شمارش آرا، الکترونیکی است، بنابراین برخلاف انتخابات‌های گذشته چنانچه در پایان وقت انتخابات، سیستم‌های رای‌گیری بسته شود امکان اخذ رای از افراد باقی مانده در شعبات اخذ رای وجود ندارد به همین علت مردم شرکت در انتخابات را به ساعات آخر موکول نکنند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.