برای خوشایند پیروان مذاهب نباید چوب حراج به احادیث معتبر خود بزنیم

شهر بیست/ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با اشاره به اینکه بیش از پنجاه روایت به‌طور صریح تمامی وقایع تلخ شهادت حضرت فاطمه(س) را بازگو کرده است، گفت: ما نباید به خاطر خوشایند وهابیت و علمای اهل سنت به مقدسات خود چوب حراج بزنیم و نفی‌کننده احادیث معتبر خود باشیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برای خوشایند پیروان مذاهب نباید چوب حراج به احادیث معتبر خود بزنیم
شناسه : 17060 | انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی در مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) در شبستان امام خمینی(ره)، گفت: اخلاص و صفای شهید سلیمانی یک خروش در دنیا ایجاد کرد که کمتر شهیدی به‌جز معصومین می‌توانند این‌چنین خروشی ایجاد کنند.

وی افزود: آمریکا یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات تاریخی خود را مرتکب شد و خون این مرد به حول و قوه الهی باعث نابودی استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی و وهابیت تکفیری خواهد شد.

حسینی قزوینی با اشاره به یکی از مشهورترین سخنان حضرت زهرا سلام‌الله علیها تأکید کرد: بنا بر فرموده این بانوی بزرگوار اگر کسی خالص‌ترین عبادتش را به پیشگاه حق‌تعالی تقدیم کند، خداوند نیز بهترین مصلحت و بالاترین برکت را به او عطا خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: بحث اخلاص یک مسئله کوچکی نیست و تفضلی است که خداوند فقط به بندگان خاص عنایت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه عمل خالصانه باید آغاز و پایانش نیز مخلصانه باشد افزود: اگر عمل خالصانه دچار آفت بشود و شخص عمل خود را بازگو نماید، در مرتبه اول پاداشش از بین می‌رود و در مرتبه دوم عمل به‌عنوان یک عمل ریاکارانه در محضر الهی  ثبت می‌شود. ریا در عمل نتیجه‌ای بسیار تأسف‌بار دارد و بدتر از ارتکاب معاصی است.

وی با اشاره به ایام فاطمیه و لزوم برگزاری این ایام خاطرنشان کرد: الگوبرداری از زندگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها یکی از بالاترین فلسفه برگزاری ایام فاطمیه است به‌گونه‌ای که شبهات وهابیت تکفیری و شبهات خودی‌های خودباخته به‌اصطلاح شیعه که تحت تأثیر وهابیت قرارگرفته‌اند، مایه تأثر و تأسف است.

استاد حوزه علمیه افزود: شبهاتی در خصوص احراق البیت، شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها و شهادت فرزندشان، ضرب و شتم این بانوی دو عالم و… مطرح می‌کنند و می‌گویند مدارک وجود ندارد درحالی‌که بیش از ۵۰ روایت به‌طور صریح تمامی وقایع تلخ را بازگو نموده‌اند و شیخ طوسی، کلینی و صدوق و… روایات متعددی را در کتب خود نقل کرده‌اند.

وی افزود: اگر کتب این علما را نفی نماییم از مصادر شریعت عملاً چیزی باقی نمی‌ماند؛ ما نباید به خاطر خوشایند وهابیت و علمای اهل سنت به مقدسات خود چوب حراج بزنیم و نفی‌کننده این احادیث باشیم.

حسینی قزوینی با تبیین لزوم الگو گیری از حضرت زهرا سلام‌الله علیها یادآور شد: رسول خدا اسوه و الگو بودند و الگوسازی درست نقطه شروع تربیت جامعه در تمامی جهات است؛ اگر قرار باشد رسول خدا برای ما الگو باشند به‌طور قطع و یقین حضرت زهرا سلام‌الله علیها نیز بهترین الگو و اسوه برای ما هستند، چراکه این بانو پاره تن رسول خداست.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: بانوی دوعالم می‌تواند بهترین الگو در تمامی محورها باشد که یکی از همین الگوها بحث خدامحوری حضرت در زندگی است، به‌گونه‌ای که حضرت همواره راضی به رضایت خدا و رسول خدا بودند. بانوان جامعه اسلامی باید در امور زندگی و معیشت و اقتصاد از حضرت الگو بگیرند و در محیط خانه و… توجه داشته باشند که همسرشان در تنگنای اقتصادی قرار نگیرد.

وی افزود: الگو گیری از حضرت زهرا سلام‌الله علیها در خصوص خدمت به والدین امری ضروری است چراکه حضرت نهایت ادب و احترام در مقابل والدین داشتند و غمخوار رسول خدا بودند.

حسینی قزوینی در ادامه گفت: تربیت فرزندان نیز یکی دیگر از الگوهایی است که باید توجه داشته باشیم؛ بعد از شهادت امام حسین علیه‌السلام رسالت عاشورا بر عهده حضرت زینب سلام‌الله می‌افتد و حضرت پیام‌رسان واقعه عظیم عاشورا می‌شوند.

وی در پایان تأکید کرد: ولایت‌پذیری و دفاع از ولایت یکی از مهم‌ترین الگوهایی است که باید به آن توجه داشته باشیم چراکه حضرت با حضور خود در میدان دفاع از حریم ولایت از پا ننشستند و جان خود را در این راه فدا نمودند.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • محمدیان

    تاریخ : 21 - دی - 1398

    پدر ما رو همین تفکر اخباری مسلک امثال حسینی قزوینی ها در آورده. آقای حسینی قزوینی بذار مردم زندگیشون رو کنند. دعواهاتون رو ببرید تو دانشگاه و حوزه خواهشا


    پاسخ