جواد افشار در پاسخ به «شهر بیست»:

چهره حضرت معصومه(س) را نمایش نمی‌دهیم

شهر بیست/ کارگردان فیلم سینمایی حضرت معصومه(س) به تشریح جزئیات نگارش و تولید این فیلم پرداخت و گفت: برای حفظ ساحت مقدس بانوی کرامت از نمایش صورت و سیمای حضرت پرهیز می‌کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
چهره حضرت معصومه(س) را نمایش نمی‌دهیم
شناسه : 16492 | انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، جواد افشار امروز در نشست خبری پروژه سینمایی حضرت معصومه(س) و امضای تفاهم نامه همکاری مشترک که در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: امروز با حضور در حرم حضرت معصومه(س) اذن شروع کار را از خود حضرت گرفتیم و سپس تولیت آستان مقدس، رهنمودهای جامع و کامل و خوبی به بنده و تهیه کننده داشتند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵ سال است که به طور جد پیگیر ساخت این اثر بودم و هستم و شاید حکمت تاخیر کار در این بود که باید به پختگی بیشتری می رسیدیم تا حق مطلب را ادا کنیم.

این کارگردان سینما و تلویزیون افزود: بعد از تولید سریال جابربن حیان، درگیر موضوع تولید فیلم حضرت معصومه(س) شدم و به شدت علاقه مند بودم این کار را انجام دهم.

افشار تصریح کرد: یک بار هم با آستان مقدس قرارداد بستیم و وارد مرحله پیش تولید شدیم اما درگیر سریال کیمیا شدم و بعد از آن هم، تولید سریال های مختلف، فرصت را از من گرفت. با این حال، تحقیقات و پژوهش و نگارش فیلمنامه را در همه این سال ها رها نکردیم.

وی افزود: تولید اثر فاخر و متناسب با جایگاه حضرت معصومه(س) را حق طبیعی شیعیان، ایرانیان و به ویژه اهل قم می دانم تا همگان با تمام ابعاد وجودی حضرت آشنا شوند و درک کنند.

این کارگردان سینما و تلویزیون تصریح کرد: همچنین این حق حضرت معصومه(س) بود که ما به خوبی بتوانیم ایشان را به مردم معرفی کنیم و من امیدوارم حق مطلب را درباره شخصیت این بانوی باکرامت به خوبی ادا کنیم.  

این کارگردان سینما و تلویزیون افزود: هجرت امام رضا(س) و حضرت معصومه(س) بزرگ ترین موضوع این فیلم خواهد بود و به ماجراهای تاریخی سال‌های ۱۸۰ تا ۲۲۰ هجری نگاه ویژه ای شده است.

افشار در ادامه افزود: حدود ۱۴۰ بازیگر و شخصیت در این فیلم نقش آفرینی می کنند و ۷۰ لوکیشن پیش بینی شده که ما تعداد زیادی از این لوکشین ها را باید طراحی کنیم و بسازیم.

وی با بیان اینکه از سال آینده وارد مرحله پیش تولید خواهیم شد، گفت: فعلا هیچ بازیگری برای نقش آفرینی مدنظر ما نیست و در مرحله نگارش فیلمنامه، سعی می کنیم خودمان را متکی به شخص خاصی نکنیم ولی قطعا از نخبگان و بازیگران توانمند و چهره هایی که محبوبیت و مقبولیت داشته باشند، استفاده خواهیم کرد.

کارگردان فیلم حضرت معصومه(س) در پاسخ به خبرنگار «شهر بیست» در رابطه با اینکه آیا چهره حضرت معصومه(س) نمایش داده می شود، گفت: به توافقی رسیدیم که برای حفظ ساحت مقدس این بانو از نمایش صورت و سیمای حضرت پرهیز کنیم و با تکنیک های دیگری، حضور ایشان را در کار داشته باشیم.

افشار افزود: قصه فیلم از دوران کودکی حضرت معصومه(س) آغاز می شود اما خیلی گذرا عبور می کنیم و به اصل هجرت می رسیم. داستان و شاکله اصلی کار از شروع هجرت علی بن موسی الرضا(ع) تا شهادت این بانوست.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار «شهر بیست» مبنی بر اینکه آیا از هنرمندان قم در تولید این اثر فاخر استفاده می شود، گفت: هنرمندان قم همیشه در کارهای من حضور داشتند و در این کار از وجود این عزیزان بیشتر استفاده خواهد شد.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.