حمایت کمیته امداد قم از ۵ هزار زن مطلقه

شهر بیست/ معاون کمیته امداد قم با بیان اینکه جمعیت زنان مطلقه زیر پوشش کمیته امداد قم از سال ۹۰ تاکنون بیش از دو برابر شده است، گفت: هشت سال قبل، ۲۲۰۰ خانواده طلاق تحت حمایت کمیته امداد قم بودند که هم اکنون به ۵ هزار خانواده رسیده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حمایت کمیته امداد قم از ۵ هزار زن مطلقه
شناسه : 16359 | انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، عباس جوشقانیان در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه جمعیت زنان مطلقه تحت پوشش کمیته امداد قم از سال ۹۰ تاکنون بیش از دو برابر شده است، گفت: سال ۹۰، ۲۲۰۰ خانواده طلاق تحت حمایت کمیته امداد قم بودند که هم اکنون به ۵ هزار خانوار رسیده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قم با اشاره به ارتباط مستقیم آسیب‌های اجتماعی بر فقر و افزایش طلاق، از مشکلات اقتصادی نیز به عنوان یکی دیگر از عوامل مزید بر علت افزایش طلاق یاد کرد.

جوشقانیان با بیان اینکه میانگین سنی زنان مطلقه حدود ۳۰ سال است، گفت: از دختران ۱۶ ساله تا زنان سنین بالا به دلیل معضل طلاق تحت پوشش هستند و معمولا جمعیت این خانواده‌ها ۲ نفره است.

وی افزود: در هفته جاری جشن ازدواج مجدد ۱۸ زوجی که از هم جداشده بودند و با کمک کارشناسان کمیته امداد به زندگی مشترک بازگردانده شده‌اند، ‌برگزار خواهد شد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: بیش از ۷۶ درصد از سرپرستان خانواده‌های تحت پوشش این نهاد در استان، زن هستند که در سطح کشور بالاترین آمار است.

همچنین اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد قم افزود: عمده افراد بانوان مطلقه‌ای که تحت پوشش کمیته امداد گرفتند، بعد از طلاق بوده است.

وی افزود: علت طلاق بیش از ۷۰ درصد بانوان مطلقه تحت پوشش کمیته امداد قم، اعتیاد همسر بوده است.

مدیرکل کمیته امداد قم تصریح کرد: در صورت احراز شرایط، هم از بانوان مطلقه تحت پوشش حمایت صورت می گیرد و هم فرزندان آنها در قالب طرح محسنین حمایت خواهند شد.

میرشکار با تأکید بر اینکه رویکرد کمیته امداد بازگشت به زندگی است، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم همسران معتاد این خانوارها را ترک دهیم و اشتغال برای آنان فراهم کنیم.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.