تاکسی‌های قم از دی‌ماه به سیستم پرداخت الکترونیک مجهز می‌شوند

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: از دی ماه سال‌جاری مرحله نخست اجرای پرداخت کرایه الکترونیکی در سازمان تاکسیرانی شهرداری قم آغاز خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تاکسی‌های قم از دی‌ماه به سیستم پرداخت الکترونیک مجهز می‌شوند
شناسه : 15885 | انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از شهرداری قم، مرتضی عزتی صبح امروز در نشست خبری مدیران عامل سازمان‌های تابعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم بیان کرد: در این طرح، پرداخت کرایه تاکسی بر مبنای پیمایش توسط گوشی‌های تلفن همراه انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری قم اضافه کرد: پرداخت الکترونیکی کرایه یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان قمی است، با الکترونیکی شدن پرداخت‌ها بخش مهمی از مشکلات کنونی در رابطه با کرایه‌ها از بین می‌رود.

وی همچنین با اشاره به روند ساماندهی شرکت‌های مسافربری اینترنتی، گفت: با دستور وزیر کشور تمام شرکت‌های مسافربری اینترنتی باید زیر نظر شهرداری‌ها فعالیت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: از بین شرکت‌های مطرح مسافربری اینترنتی تاکنون شرکت اسنپ و تپسی با شهرداری قم قرارداد همکاری امضا کرده‌اند.

عزتی گفت:‌ شرکت اینترنتی ماکسیم هم برای عقد قرارداد در حال مذاکره با شهرداری قم است.

وی با بیان مسئولیت شهرداری در حمل و نقل مسافر، گفت: طبق قانون حمل و نقل مسافر و بار در درون شهر فقط باید توسط شهرداری ها انجام بگیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری قم گفت: تاکسی‌های درون شهری فعلی شهرداری قم برای همکاری با شرکت های اینترنتی مختار بوده و مشکلی برای آنها در حضور در این شرکت ها وجود ندارد.

عزتی خاطرنشان کرد: شش هزار تاکسی در قم فعال است و روزانه ۲۸۰ هزار تن و در سال ۷۳میلیون مسافر توسط سازمان تاکسیرانی قم جابه جا می‌شود.

وی گفت:‌ راه‌اندازی رشته تاکسی‌رانی در دانشگاه علمی و کاربردی و ثبت نام تاکسی‌رانان قمی در این کلاس‌ها از اقدامات موفق سازمان تاکسیرانی قم است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسی‌رانی شهرداری قم با انتقاد از وضعیت فرسودگی تاکسی‌های درون شهری قم، گفت: بودجه نوسازی تاکسی‌های درون شهری از دو سال گذشته متوقف شده‌ است، هر سال ۵۰۰ تاکسی شهری فرسوده می‌شود.

عزتی خاطرنشان کرد: برای نوسازی تاکسی‌های درون شهری وام‌های ۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه از طریق کمیته امداد به تاکسی‌ها ارائه می شود.

وی گفت: با وجود افزایش قیمت بنزین هیچ‌گونه افزایشی در قیمت کرایه تاکسی و سرویس مدارس انجام نگرفته‌ است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسی‌رانی شهرداری قم در پایان بیان کرد: برای دریافت پروانه تاکسی تسهیلات ویژه‌ای با تصمیم مقامات ملی ارائه می‌شود، در روزهای اخیر ۷۰ پروانه جدید برای فعالیت تاکسی‌های درون شهری در قم صادر شده‌ است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.