انهدام باند فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی در قم

شهر بیست/ فرمانده انتظامی استان قم از انهدام باند ۵ نفره فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی خبر داد که در سطح کشور فعالیت می‌کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انهدام باند فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی در قم
شناسه : 15155 | انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، عبدالرضا آقاخانی اظهار کرد: در راستای فعالیت و  برخورد پلیس فتا با جرایم اینترنتی اخیراً اعضای باند ۵ نفره ای را شناسایی کردند که رده سنی آنان بین ۱۷ تا ۲۳ سال است و در زمینه کلاهبرداری و سرقت از حساب‌های بانکی مردم فعالیت داشتند.

وی افزود: کلاهبرداران با انجام تبلیغات دروغین تحت عنوان نرم افزارهای صیغه یابی، شارژ اپراتورهای ایرانسل و همراه اول، ارائه اینترنت‌های رایگان و ازدواج‌های حلال با ارسال تبلیغات به صورت گسترده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی، مشتریان را به سمت درگاه‌های پرداخت‌های جعلی هدایت و حساب‌های بانکی آنها را هک می‌کردند.

آقاخانی ادامه داد: با هوشیاری و تلاش شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان و حمایت دستگاه قضائی و با توجه به پیچیدگی فراوان این نوع جرایم، نهایتاً موفق شدند کلاهبرداران را در استان‌های آذربایجان غربی، مرکزی و تهران شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: تاکنون حدود ۴ هزار شماره کارت هک شده مردم از متهمان استخراج شده است و بررسی برای شناسایی صاحبان حساب‌ها و میزان وجوه سرقتی در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه اعضای این باند بیش از یک سال است که در امر فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی در سطح کشور فعالیت دارند، گفت: اقدامات و اشراف عملیاتی به وسیله پلیس فتا استان قم صورت گرفته اما متهمان در استان‌های یاد شده دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان ابراز کرد: از متهمان تجهیزاتی مانند انواع گوشی‌های همراه، سیستم‌های اینترنتی، لپ تاپ و سیم کارت که برای انجام اعمال مجرمانه از آن استفاده می‌کردند، کشف شد.

سردار آقاخانی گفت: امیدوارم مردم نسبت به تبلیغات فضای مجازی هوشیار بوده و توجه ویژه‌ای داشته باشند، جرایم اینترنتی از پیچیدگی خاصی برخوردار است و نیاز است مردم با کسب و ارتقاء علم و آگاهی در این زمینه از افتادن در دام کلاهبرداری و سرقت اینترنتی پیشگیری کنند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.