لزوم حمایت مسئولان استان از صنعت چاپ قم/ اخراج کارگران خط قرمز مسئولان استان است

شهر بیست/ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بر لزوم حمایت از صنعت چاپ قم تأکید کرد و گفت: فعالان این عرصه برای دریافت سهم از بسته‌های حمایتی سرمایه‌گذاری از مسئولان مطالبه کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم حمایت مسئولان استان از صنعت چاپ قم/ اخراج کارگران خط قرمز مسئولان استان است
شناسه : 15058 | انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مهرداد غضنفری ظهر روز دوشنبه ۴ آذرماه ۱۳۹۸ در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره صنعت چاپ استان قم که در تالار مرکزی شهر برگزار شد، از صنعت چاپ قم به عنوان یکی از صنایع مادر و یکی از مزیت‌های اقتصادی استان قم یاد کرد و گفت: صنعت نشر را نباید از صنعت چاپ جدا کرد و این اتصال باید همیشه برقرار باشد.

وی تصریح کرد: امروز شاید بهتر بود بیشتر به دغدغه‌های بخش خصوصی و چاپخانه‌داران استان گوش می‌کردیم و شنونده سخنان آنان بودیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در ادامه به نقش ویژه و تأثیرگذار صنعت چاپ در تولید کالاهای فرهنگی اشاره کرد و افزود: صنعت چاپ قم منحصر به فرد است و قرار گرفتن استان در رتبه نخست چاپ کتب دینی و رتبه دوم چاپ و نشر، جایگاه بسیار مطلوبی است.

به گفته غضنفری، صنعت چاپ نقش ممتاز و متمایزی در ارتباط با حوزه فرهنگ دارد و صنعت چاپ در قم با کمترین حمایت از منابع سرمایه‌ای، توانسته این جایگاه را در کشور کسب کند.

وی افزود: در تنش‌های اقتصادی پیش آمده، با صبر و متانت و پیگیری مستمر فعالان عرصه صنعت چاپ قم خوشبختانه حتی یک کارگر از این مجموعه بیکار نشد و تعطیل شدن یک واحد تولیدی و بیکار شدن یک نفر، خط قرمز مجموعه اقتصادی استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بر لزوم حمایت از صنعت چاپ قم تأکید کرد و گفت: فعالان این عرصه برای سهم خواهی از بسته‌های حمایتی از مسئولان مطالبه کنند.

غضنفری با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۰درصدی شهرک تخصصی چاپ و نشر قم، گفت: وضعیت این شهرک بعد از مد‌ت‌ها که در ابهام قرار داشت، امروز شناسنامه دار شده است و در ساماندهی واحدهای صنعت چاپ قم نقش موثری خواهد داشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به فعالیت ۴۵۰ واحد صنفی و ۵ هزار نفر اشتغال در صنعت چاپ قم، گفت: صنعت چاپ قم یکی از برندهای شاخص و محوری استان در کشور است که باید بیش از این مورد حمایت قرار بگیرد و فعالان این عرصه نیز باید مطالبه‌گر باشند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه اقتصادی استان در تأمین زیرساخت و منابع سرمایه مکمل، دست یاری به صنعت چاپ استان خواهد داد

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.