انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در قم برگزار شد

شهر بیست/ با برگزاری بیست‌ودومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، بیش از هزار شورای دانش‌آموزی در مدارس این استان تشکیل شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در قم برگزار شد
شناسه : 14019 | انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، ناصر حمزه‌ای افزود: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، یکم آبان ماه جاری همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد و دانش‌آموزان پایه سوم و بالاتر می‌توانستند در این انتخاب هم رای دهند و هم کاندیدا شوند.

وی بیان کرد: حدود ۲۲۵ هزار دانش‌آموز در بیست و دومین انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس قم شرکت کردند و حدود ۱۰ هزار تن عضو شوراهای دانش‌آموزی مدارس قم شدند.

وی افزود: دانش‌آموزانی که بیشترین رأی را در مدارس کسب کنند، به‌عنوان رئیسان شورا برگزیده می‌شوند و در قالب همایشی دستورالعمل اجرایی شوراها به رئیسان ابلاغ و آموزش داده می‌شود.

حمزه‌ای افزود: از بین رئیسان شوراهای دانش‌آموزی نواحی آموزش‌وپرورش، ۱۴ تن شامل هفت دختر و هفت پسر به‌عنوان مجمع شورای دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند که مشاوران مدیرکل آموزش‌وپرورش قم در امور مختلف نیز خواهند بود.

معاون آموزش‌وپرورش قم اضافه کرد: از بین ۱۴ تن انتخاب‌شده، ۲تن  به‌عنوان عضو مجلس دانش‌آموزی کشور به دبیرخانه این مجلس که در تهران مستقر است، معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: عمده فعالیت دانش‌آموزان تشکیل کمیته‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و پرورشی، بهداشت،‌ تربیت‌بدنی، تربیت اجتماعی سیاسی، تربیت اقتصادی خواهد بود که از هر کلاس یک نفر عضو این کمیته‌ها خواهند بود.

حمزه‌ای گفت: دانش‌آموزان با شرکت در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی ضمن آشنایی با روند انتخابات، با تصدی‌گری برنامه‌های پرورشی، فرهنگی و آموزشی آشنا می‌شوند و ‌مسئولیت‌پذیری و جامعه‌پذیری در آن‌ها ارتقا می‌یابد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.