هفتمین یادواره شهدای روستای بیدهند قم برگزار شد

شهر بیست/ یادواره سردار شهید اسماعیل صادقی و ۵۳ شهید روستای بیدهند قم با حضور پیکر مطهر شهید گمنام و جمع کثیری از همرزمان و خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس در این روستا برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هفتمین یادواره شهدای روستای بیدهند قم برگزار شد
شناسه : 12023 | انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، هفتمین یادواره سردار شهید اسماعیل صادقی رئیس ستاد لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب(ع) و ۵۳ شهید روستای بیدهند قم ظهر جمعه برگزار شد.

این مراسم به دلیل استقبال گسترده اهالی روستای بیدهند و دیگر روستاهای بخش کهک، همرزمان و خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس، برای برادران در محل امامزاده فاضل(ع) و برای خواهران در حسینیه روستا برگزار شد.

امیر سرتیپ جعفری‌نیا معاون فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: استان قم با داشتن ۶ هزار شهید و ۱۱ هزار جانباز و ایثارگر همچون نگینی در جغرافیای ایران اسلامی می‌درخشد.

وی با گرامیداشت ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) افزود: اینکه امروز می‌توانیم در امنیت کامل اقامه عزاداری و شعائر حسینی(ع) کنیم به برکت خون پاک شهدا و صبر و استقامت خانواده‌های معظم آنان و از جان گذشتگی ایثارگران است.

امیر سرتیپ غلامحسین دربندی، عضو هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی و همرزم این امیر شهید نیز در جمع خواهران حاضر در یادواره شهدای بیدهند به ذکر خاطراتی از شهدا و صبر و بردباری خانواده‌های آنان پرداخت و در بخشی از سخنان خود گفت: در طول دفاع مقدس رفتار ما و دشمن با اسرا به هیچ وجه قابل قیاس نبود به طوری که پس از پایان جنگ حدود ۲۵ هزار نفر از اسرای عراقی تمایل به بازگشت نداشتند و در ایران پناهنده شدند.

سخنران دیگر یادواره شهدای بیدهند در حسینیه خواهران، حجت الاسلام احتشام امام جمعه موقت کاشان و از پیشکسوتان دفاع مقدس بود که وی در سخنانی، مقام شهید و شهادت بخصوص سیدالشهدا(ع) و یارانش را در ششمین روز از ایام عزاداری محرم الحرام ستود.

این مراسم با مرثیه سرایی و ذکر سینه زنی توسط حاج علی مالکی‌نژاد در حضور پیکر معطر شهید گمنام تفحص شده در منطقه عملیاتی کربلای پنج و شلمچه، برپایی نمایشگاه پدافند هوایی، ارائه خدمات پزشکی رایگان و اجرای گروه سرود میثاق همراه بود.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.