صدور مجوز ٢۵٢٠ عنوان کتاب در سه ماهه نخست سال جاری

شهر بیست/ رئیس اداره کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد: مجوز ٢٥٢٠ عنوان کتاب در بهار سال جاری صادر شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
صدور مجوز ٢۵٢٠ عنوان کتاب در سه ماهه نخست سال جاری
شناسه : 9863 | انتشار : ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، روح الله کریمی با اشاره به صدور مجوز کتاب در سال ١٣٩٨، گفت: مجوز ٢۵٢٠ عنوان کتاب در سه ماهه نخست سال جاری صادر شده است.

وی با ارائه گزارش عملکرد اداره کتاب در فصل بهار سال جاری ابراز کرد: از ابتدای سال جاری مجوز٢۵٢٠ عنوان کتاب صادر شده که از این تعداد، ٢۶١ عنوان کتاب درباره کودک و ١٠٢۵ عنوان در بخش حوزه دین و بقیه موارد در حوزه کتاب‌های عمومی مجوز گرفته اند.

رئیس اداره کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مورد شمارگان کتاب‌های به چاپ رسیده توضیح داد: در فصل بهار سال جاری، تعداد کتاب‌های چاپ شده ٢١٠٠ عنوان بوده که تیراژ آنها به ٣ میلیون و ١۵۶ هزار و ۶٠٠ جلد می‌رسد و این اتفاق خوبی در بخش کتاب است.

وی درباره عناوین مغایر با ضوابط نشر توضیح داد: تعدادی از عناوین کتب مغایر با ضوابط نشر تشخیص داده شده‌اند که از میان عناوین سه ماهه نخست اداره کتاب، ۵ عنوان مغایر با ضوابط نشر تشخیص داده شده و برای آن‌ها مجوز صادر نشد.

روح الله کریمی با تاکید بر بحث توسعه فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت: از وظایف ذاتی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از بخش کتاب و کتابخوانی است که در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ۶۶٢٠ جلد کتاب در اختیار مراکز فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته است.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.