رنج کشور از تقلب در تولید محصولات داخلی

شهر بیست/ رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه ایران در زمینه ایزو در میان ۱۶۳ کشور رتبه ۲۱ را کسب کرده است، گفت: ایران متأسفانه با تقلب در تولید محصولات داخلی مواجه است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رنج کشور از تقلب در تولید محصولات داخلی
شناسه : 8967 | انتشار : ۰۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، نیره پیروزبخت ظهر یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل استاندارد استان قم که در سالن همایش اداره کل استاندارد قم برگزار شد، گفت: همکاری، هم‌افزایی و مشارکت مدیران استاندارد با یکدیگر امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان استاندارد به دور از فعالیت‌های سیاسی و جناح‌گرایی است، افزود: سازمان ملی استاندارد نقش مهمی در مؤلفه‌های مختلف اقتصادی دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با اشاره به اینکه انسان‌ها نظم و قاعده هستی را از بین برده‌اند، افزود: با توجه به اینکه احترام گذاشتن به نظام هستی امری ضروری است بنابراین استاندارد تلاش می‌کند بی‌نظمی‌های انسان را به نظم تبدیل و تغییراتی در این زمینه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه همه خدمات و کالاها از استاندارد خاصی برخوردار است، افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته رویکرد فرایند محور وجود دارد در حالی که در ایران رویکرد کالا محور حاکم است.

پیروز بخت با اشاره به پیشرفت کشور در اکثر حوزه‌ها، افزود: ایران متأسفانه با تقلب در تولید محصولات داخلی مواجه است بنابراین اداره کل استاندارد وظیفه سنگینی برای مقابله با این مسئله بر عهده دارد.

وی بیان کرد: شورای عالی استاندارد در حوزه شهربازی‌ها، زمین بازی‌ها و مواردی از این قبیل به فعالیت و خدمت رسانی می‌پردازد.

سازمان ملی استاندارد تنها مرجع صدور گواهی حلال است

رئیس سازمان ملی استاندار کشور ضمن بیان اینکه سازمان ملی استاندارد تنها مرجع صدور گواهی حلال شناخته‌شده است، افزود: قم در زمینه استاندارد در بسیاری از مسائل پایه‌گذار است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به توریسم مذهبی افزود: توریسم مذهبی از اهمیت بسیاری برخوردار است بنابراین توجه به آن امری ضروری است.

پیروزبخت با اشاره به فعالیت سه هزار کارمند و کارشناس استاندارد در سراسر کشور، افزود: ۱۰۰ هزار نفر در خارج از سازمان با استاندارد همکاری دارند.

وی بیان کرد: ایران در زمینه ایزو در میان ۱۶۳ کشور رتبه ۲۱ را کسب کرده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور ادامه داد: اقدامات خوبی در سازمان استاندارد انجام پذیرفته اما متأسفانه اطلاع رسانی خوبی در این زمینه انجام نشده است زیرا هر فعالیتی که در زمینه استاندارد انجام گیرد بازتاب خوبی برای ملت ایران خواهد داشت.

لازم به ذکر است: در این مراسم از تلاش‌های منصور فرزانه مدیرکل سابق استاندارد قم تقدیر و مجید آوری‌فرد به‌عنوان مدیرکل جدید اداره استاندارد استان معرفی شد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.