شناسایی ۲۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در قم

شهر بیست/ معاون توانبخشی بهزیستی قم خبر داد: سه مرکز ارائه خدمات به مبتلایان اتیسم عهده دار ارائه خدمت به 200 کودک قمی هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شناسایی ۲۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در قم
شناسه : 8659 | انتشار : ۰۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰   پرینت
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان قم، محمد علی مقدم خواه ضمن اعلام خبر فوق، افزود: تاکنون ۲۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در استان قم شناسایی شده است و ۳ مرکز توانبخشی روزانه ارائه خدمات توانبخشی به کودکان طیف اوتیسم را برعهده دارند . 
معاون توانبخشی بهزیستی قم  با اشاره به اینکه ماهانه به ازای هر کودک اوتیسمی ۵۵۰ هزار تومان یارانه به این دو مرکز پرداخت می‌شود، گفت: بهزیستی علاوه بر یارانه، هر ماه برای هزینه ایاب و ذهاب و هزینه بهبود تغذیه ۷۰ هزار تومان نیز برای هر کودک اوتیسمی پرداخت می‌کند.
مقدم‌خواه خاطرنشان کرد: در مراکز اوتیسم خدماتی شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی، خدمات مشاوره و روانشناسی، خدمات ورزشی و اصلاحی توسط کارشناسان ارائه می‌شود.
معاون توانبخشی بهزیستی قم با بیان اینکه کودکان اوتیسمی تا سن ۱۴ سالگی می‌‌توانند از این مراکز خدمات دریافت کنند، تصریح کرد: این افراد طبق دستورالعمل سازمان بهزیستی پس از این سن می‌توانند با مراجعه به مراکز حرفه آموزی مهارت‌های لازم را کسب کنند.
لازم به ذکر است که اوتیسم یک اختلال عصبی است که منجر به نارسایی های مغزی می شود و در مسیر تحول کودک به وقوع می پیوندد.
وجه مشخصه این نارسایی، تأخیر یا انحراف در رشد مهارت های اجتماع، شناختی، ارتباط کلامی و غیر کلامی و رفتارها و علایق خاص و تکراری است.
کودکان مبتلا به اوتیسم مشکلات ارتباطی دارند و از درک احساسات یا تفکرات سایرین عاجز هستند و این اختلال هیچ محدودیت نژادی، قومی یا اجتماعی ندارد.
میزان درآمد خانواده، سبک زندگی یا تحصیلات نیز بر کودکان مبتلا به اوتیسم هیچ تأثیری ندارد. اوتیسم در هیچ جای دنیا درمان قطعی ندارد زیرا هنوز در دنیا مشخص نشده است که چرا یک کودک به این اختلال مبتلا می‌شود اما روش‌های بهبود و جلوگیری از گسترش این اختلال در فرد از طریق خدمات توانبخشی، مشاوره‌ای و مددکاری قابل وصول است.

 

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.