افزایش ۹۴درصدی کمک مردم قم به کمیته امداد

شهر بیست/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم از افزایش 94درصدی کمک های مردمی خبر داد و گفت: سال گذشته از اول فروردین تا بیستم خرداد، 7 میلیارد و 600 میلیون تومان درآمد مردمی کمیته امداد قم بوده که امسال به 14 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش ۹۴درصدی کمک مردم قم به کمیته امداد
شناسه : 8393 | انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید اکبر میرشکار امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با بیان اینکه مردم قم در کارهای خیر و انفاق پیشگام هستند، اظهار کرد: امروز میزان رضایتمندی مردم و اعتماد مردم به کمیته امداد روز به روز در حال افزایش است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر درآمدهای مردمی این نهاد، تصریح کرد: در ۸۰ روز ابتدایی سال درآمد کمیته امداد، ۹۴ درصد نسبت به دوره مشابه افزایش داشته است.

وی افزود: سال گذشته از اول فروردین تا بیستم خرداد، ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درآمد مردمی کمیته امداد قم بوده که امسال به ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با اشاره به افزایش ۶۵ درصدی کمک های مردمی در جشن نیکوکاری سال۹۷، گفت: مردم عزیز قم بیش از ۶ میلیارد تومان کمک نقدی و کالایی به نیازمندان داشتند.

*کمک مردم قم به سیل زدگان   

میرشکار افزود: از سوم فروردین که اتفاق سیل رخ داد و مشکلات سیل زدگان در بعضی استان ها آغاز شد، مردم قم در مقطع یک ماهه، ۳ میلیارد و  ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و کالایی کردند.

وی تصریح کرد: از طرف دفتر آیت الله نوری همدانی ۱۰۰ میلیون تومان، آیت الله مکارم شیرازی طی سه مرحله ۲۵۹ میلیون تومان و دفتر آیت الله سیستانی در قم مبلغ ۲۰ میلیون تومان به سیل زدگان کمک شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم، افزود: با تفاهم صورت گرفته با سپاه قم، ۱۸۵ مسکن برای مددجویان سیل زده استان لرستان در منطقه چگینی و یکصد مورد هم تعمیر انجام می شود که بخشی از اعتبارات مرکز و بخشی هم از محل کمک مردم قم به سیل زدگان پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: اولین محموله کالایی که صبح ۴ فروردین به منطقه گلستان اعزام شد و فردای آن روز هم به منطقه لرستان اعزام شد، از قم بود.

*افزایش ۷درصدی جمع آوری صدقات

میرشکار افزود: در بخش صدقات در ۸۰ روز، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جمع شده است که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، ۷ درصد رشد داشته است و به دلیل موضوع ورود به کمک های مردم به سیل زدگان، افزایش زیادی را شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار و ۵۴۸ حامی فعال داریم که در ماه رمضان امسال ۱۶۹۹ حامی جذب شد، تصریح کرد: ۱۸۵۲ یتیم و ۲۸۱۲ نفر هم فرزند محسنین داریم که الحمدالله در ماه رمضان، همه آنها حامی پیدا کردند.

مدیرکل کمیته امداد قم افزود: در ماه رمضان امسال، ۲۰۹۳ نفر از یتیمان و محسنین که حامی نداشتند، برای آنها حامی جذب شد. 

میرشکار با بیان اینکه مردم قم در ماه رمضان، ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از طریق اکرام کمک کردند، تصریح کرد: سرانه این هشتاد روز پولی که در حساب ایتام واریز شده است، هر ماه ۳۵۰ هزار تومان بوده است.

وی افزود: سرانه محسنین از ۷۵ هزار تومان که سال ۹۷ بود، به بالای ۱۰۵ هزار تومان رسید.

مدیرکل کمیته امداد قم، همچنین از جمع آوری ۵۵۰ میلیون تومان کمک مردمی در شب بیست و یکم ماه رمضان خبر داد و گفت: از این مبلغ، ۳۵۶ میلیون برای چهار گزارشی بود که پخش می شد و امانات آنها با هدایت کمیته امداد پرداخت شد و خوشبختانه مشکلات آنها با نظارت این نهاد، در حال رفع شدن است.

*افزایش ۲۵درصدی فطریه

میرشکار در ادامه از افزایش ۲۵درصدی فطریه نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در عید فطر ۴۸۷ میلیون تومان فطریه و کفاره جمع آوری شد که ۵۳ میلیون از این میزان به کفاره اختصاص داشت و جهت خرید و توزیع نان و ماکارونی به نیازمندان اختصاص یافت؛ در ساعت ۴ بعد از ظهر روز عید فطر، پول فطریه مردم به حساب نیازمندان واریز شد.

وی تصریح کرد: امسال در قم در بخش اطعام رکورد زدیم و ۱۷ هزار و ۴۵۲ بسته معیشتی به نیازمندان قم اختصاص یافت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم افزود: امدادگران استان در حال تلاشند که این اعتماد را روز به روز افزایش دهند و رضایت مندی مردم و مراجعین را بیشتر کنند.

*افزایش مراجعات نیازمندان به کمیته امداد قم

میرشکار همچنین به افزایش مراجعه کنندگان نیازمند به کمیته امداد اشاره کرد و افزود: وضع اقتصادی که از یک سال گذشته پیش آمده باعث شده که بسیاری از خانواده هایی که نیازمند نبودند، امروز به دلایلی نظیر مسائل درمانی، ازدواج فرزندان و اجاره نشینی به کمیته امداد مراجعه کنند.

*خط قرمز کمیته امداد امام خمینی(ره)

وی، خط قرمز کمیته امداد در ارائه خدمات به مراجعه کنندگان این نهاد را «تحقیق و بررسی استحقاق خانواده‌ها» عنوان کرد و افزود: در هشتاد روز گذشته، بیش از ۱۲ هزار مراجعه به دفاتر کمیته امداد قم شده است که همه هم به یک شکلی نیاز داشتند، بنابراین ما باید پیش از ارائه خدمات، «بررسی و تأیید استحقاق» و «اولویت بندی» داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد قم افزود: نامه های زیادی از سوی نمایندگان مجلس و دفاتر داریم اما هرکس نامه می آورد باید استحقاق او بررسی شود.

میرشکار تصریح کرد: شاخص اصلی ما در خدمت‌رسانی به خانواده ها این است که واقعا درآمدی نداشته باشند که بتوانیم کمک بدهیم؛ بعضی از افراد از تأمین اجتماعی حقوق می گیرند یا منزلی دارند که در رهن و اجاره است اما می خواهند از خدمات کمیته امداد هم استفاده کنند که نمیتوان از بیت المال و امانات مردم کمک داد.

وی افزود: همه هم قرار نیست راضی از دفاتر ما خارج شوند، چون عده ای استحقاق ندارند و نیازمند نیستند.

مدیرکل کمیته امداد قم تصریح کرد: ما از رسانه های مختلف درخواست داریم که به ما کمک کنند چرا که امروز مردم مشکل دارند و مراجعات ما زیاد شده و درآمدهایی که ما داریم با اینکه افزایش پیدا کرده اما پاسخگوی این همه نیازمندی نیست.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.