مخالفت معاونت حمل‌ونقل شهرداری با تبدیل بلوار غدیر به باند تندرو

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه جان‌باختن سالانه ۱۰۰ نفر در شهر قم قابل توجه است، گفت: اگر بخواهیم مسیر بلوار غدیر را یک مسیر تندرو در نظر بگیریم شاهد افزایش کشته‌های این مسیر خواهیم بود و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک مخالف این مسئله است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مخالفت معاونت حمل‌ونقل شهرداری با تبدیل بلوار غدیر به باند تندرو
شناسه : 60299 | انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود طبیبی در شصت‌ویکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم، با اشاره به اهمیت بررسی طرح جامع حمل‌ونقل، اظهار داشت: امروزه به موضوع ایمنی در معابر و تعیین رده‌بندی عملکرد معابر به حد کافی توجه نمی‌شود.

وی، ایجاد کاربری‌های جاذب سفر در معابر تندرو را یکی از آسیب‌های طراحی معابر دانست و افزود: در مسیرهایی که اطراف آن کاربری‌های جاذب سفر وجود دارد، نمی‌توانیم رده‌بندی تندرو داشته باشیم و بلوار غدیر یکی از این مسیرهایی بوده که به خاطر عبور عرضی عابر پرخطر است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: اگر بخواهیم مسیر بلوار غدیر را یک مسیر تندرو در نظر بگیریم شاهد افزایش کشته‌های این مسیر خواهیم بود و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک مخالف این مسئله است.

وی به توسعه متوازن نیز اشاره کرد و گفت: برای توسعه متوازن نیاز به زمان بوده و نمی‌توانیم ایمنی شهروندان را به‌صورت کامل تأمین کنیم و اگر جان آدم‌ها برای ما مهم است باید کاربری معابر به‌درستی تعیین شود و کاربری‌های پیرامون هر معبر در نظر گرفته شود.

طبیبی، آمار ۱۰۰ کشته در سال را در شهر قم یادآور شد و گفت: نمی‌توانیم زیرساخت‌های ایمنی برای معابر را در نظر نگیریم و با مقایسه شهر قم با سایر کلان‌شهرها عدد ۱۰۰ کشته در شهر قابل‌توجه بوده و این نشان‌دهنده مشکلاتی در رفتار ترافیکی است، در واقع تمام ارگان‌ها مسئول هستند تا شرایط را اصلاح کنند.

وی طراحی معابر را بر اساس شلوغ‌ترین روزهای سال عنوان کرد و گفت: آیین‌نامه، طراحی معابر را بر اساس پیک تردد در نظر می‌گیرد و ما باید تمام مسائل را در نظر بگیریم و نمی‌توانیم نسبت به طراحی معابر روزهای خلوت را در نظر داشته باشیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در پایان نسبت به اجرای چشم‌گربه‌ای در شهر تأکید کرد و گفت: در مسیرهای که رفتارهای ترافیکی درستی وجود نداشته و پلیس حضور ندارد اجرای چشم‌گربه‌ای لازم بوده و در مسیرهایی نیز اگر جمع‌آوری‌شده دلایلی علمی داشته است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.