مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مطرح کرد

پیش‌بینی امکانات ویژه در ۱۶ بوستان برای روز طبیعت/ همشهریان از شناکردن در دریاچه جوان خودداری کنند

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از آمادگی ۱۶ بوستان به صورت ویژه جهت خدمت‌رسانی به زائرین و مجاورین در روز طبیعت خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیش‌بینی امکانات ویژه در ۱۶ بوستان برای روز طبیعت/ همشهریان از شناکردن در دریاچه جوان خودداری کنند
شناسه : 5154 | انتشار : ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، پیام جوادیان با بیان اینکه امسال در روز طبیعت بوستان‌های محور برای خدمات‌رسانی مشخص شده اند، اظهار کرد: در هشت منطقه ۱۶ بوستان به صورت ویژه خدمت‌رسانی به زائرین و مجاورین را انجام می‌دهند، البته تمام بوستان‌ها آماده خدمات رسانی هستند اما این بوستان‌ها امکانات ویژه‌تری به نسبت باقی بوستان‌ها پیش بینی شده و در اختیار دارند.

وی بیان کرد: در منطقه یک بوستان هاشمی، مهدی و معلم، در منطقه دو بوستان جوان و امام رضا، در منطقه سه بوستان بنیادی، فدک، سلام و لاله، منطقه چهار بوستان علوی، منطقه پنج بوستان نیایش، ولیعصر و اطلس، منطقه ۶ بوستان شهریار، منطقه هفت بوستان شهید آخوندی و در منطقه هشت بوستان غدیر محور خدمات روز طبیعت هستند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به برنامه‌ها و خدمات پیش‌بینی شده برای ارائه به شهروندان و مسافرین در روز طبیعت تصریح کرد: حدود هزار و ۷۰۰ نیروی فضای سبز در روز طبیعت در حال آماده‌باش هستند و در شیفت‌های مشخص شده خدمات را به مردم ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به احتمال بارش باران در روز طبیعت گفت: آمادگی لازم در این خصوص نیز وجود دارد و تجهیزات و امکانات لازم آماده شده تا در صورت وقوع باران از آب‌گرفتگی معابر و اخلال در روند خدمات رسانی به مردم جلوگیری شود.

جوادیان با اشاره به اطلاع‌رسانی شهری و فرهنگی در روز طبیعت خاطرنشان کرد: به زودی بنرهای اطلاع‌رسانی در خصوص روز طبیعت در شهر اکران خواهد شد و امیدواریم شهروندان مسائل زیست محیطی را در روز طبیعت رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه نظافت جدی بوستان‌ها قبل از روز طبیعت را در دستور کار داریم اذعان کرد: به طور ویژه نظافت سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها، معابر، سکوهای نشیمن، زمین‌های بازی و غیره را در آستانه روز طبیعت در دستور کار داریم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بیان کرد: چاه‌ها و تجهیزات بوستان‌ها بررسی شده تا مشکلات ایمنی برای مردم رخ ندهد. همچنین کپسول‌های اطفای حریق برای بوستان‌ها اختصاص داده شده و کارگران فضای سبز هم آموزش داده شده‌اند تا در صورت لزوم از این تجهیزات استفاده کنند.

وی با اشاره به استقرار نیروهای آتش‌نشانی در بوستان‌های مهم شهر افزود: نیروهای انتظامی هم در بوستان‌ها مستقر می‌شوند تا نظم بوستان‌ها برقرار باشد.

جوادیان از توزیع کیسه‌های زباله برای جلوگیری از برهم خوردن نظافت بوستان‌ها خبر داد و گفت: در چند شیفت کاری نظافت بوستان‌ها و تخلیه سطح‌های زباله در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از شکستن شاخ و برگ درختان در این روزها هرس درختان انجام شده که شهروندان کمترین دسترسی را به شاخ و برگ درختان داشته باشند؛ همچنین توزیع هیزم را در ۱۶ بوستان اصلی و محور شهر خواهیم داشت و از شهروندان خواستاریم از روشن کردن آتش در بوستان‌ها خصوصا بر روی چمن بوستان‌ها جلوگیری کرده و از کباب‌پزها استفاده کنند.

جوادیان با اشاره به بهسازی کباب‌پزهای بوستان ها تصریح کرد: وسایل بازی و تندرستی هم مورد بازدید قرار گرفته و نواقص آنها جهت استفاده عموم برطرف گردیده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از شست‌وشوی آبنماهای بوستان‌ها و نظارت مستمر ایمنی بر آنها خبر داد و افزود: از شهروندان درخواست داریم از شست‌وشوی ظروف و شناکردن در آبنماها به طور جد خودداری کنند تا مشکلی رخ ندهد.

وی به استقرار تانکرهای آب شرب در بوستان‌های محور شهر اشاره کرد و گفت: اگر نیاز باشد برای شستشوی ظروف نیز تانکرهای آب استقرار خواهند یافت.

جوادیان با بیان اینکه مخازن دریافت پسماند ویژه در روز طبیعت در بوستان‌ها جانمایی شده است گفت: در خصوص پارکینگ‌های بوستان‌ها نیز هماهنگی شده تا مدیریت به درستی صورت گیرد تا مردم رفاه بیشتری داشته باشند.

وی به تعبیه جایگاه‌های شارژ تلفن همراه در بوستان‌ها اشاره کرد و افزود: در نمازخانه‌های بوستان‌های محور نیز نماز جماعت اقامه خواهد شد و آماده‌سازی نمازخانه‌ها هم انجام شده است و پیش‌بینی شده اگر فضای کافی نباشد نماز جماعت در فضای باز هم اقامه شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر لزوم خودداری مردم از شنا کردن در دریاچه بوستان جوان اظهار کرد: در سال‌های گذشته مشکلاتی در این زمینه رخ داده و به همین خاطر نیروهای آتش‌نشانی در مجاورت این دریاچه حضور دارند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.