جدیدترین آمار بیماران کرونایی در قم

جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم در حالی اعلام شد که تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی از مرز ۸۰۰ نفر گذشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خواستار تعطیلی یک هفته‌ای قم شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی در قم
شناسه : 39514 | انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد رضا قدیر با اشاره به پذیرش ۲۲۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۱۶۶ نفر از این افراد در بخش درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۱۱۵ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شدند، افزود: در حال حاضر ۸۰۵ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۱۶۳ نفر از آنها وخیم است.

وی ادامه داد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ بیمار در اثر کرونا در قم فوت شدند.

قدیر، تعداد تست‌های گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته را ۲۱۰۲ مورد عنوان کرد و گفت: نتیجه ۴۹۴ تست در استان مثبت بوده و ۱۵۶ هزار و ۹۸۵ دوز واکسن نیز به افراد تزریق شده است.

وی تأکید کرد: آمار بستری بیماران مرز ۸۰۰ نفر را در قم رد کرد و در سطح استان مرتب بیماری در حال تکثیر است و اگر مداخله صورت نگیرد فاجعه ای در راه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: هر چه تخت اضافه کنیم بی‌فایده است و باید جلوی تولید بیماری در تجمع‌ها، دورهمی‌ها، حضور در پاساژها و مغازه‌ها، بستنی‌فروشی‌ها را گرفت. 

قدیر تأکید کرد: درخواست تعطیلی کامل استان را برای یک هفته داریم، چرا که کادر درمان در بیمارستان ها دیگر تاب آوری ندارند و شرمنده پزشک و پرستار هستیم.

وی افزود: تخت‌های بستری موقت در مراکز درمانی را افزایش دادیم که از طریق آن بیماران در منازل نگهداری شده و فقط روزی دو ساعت به بیمارستان ها مراجعه کرده و داروی مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: عملیات واکسیناسیون با قوت در قم در حال انجام است و روز گذشته رکورد واکسن شکست و ۱۱ هزار دوز در قم تزریق شد.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.