سردار عراقی در مراسم رونمایی از کتاب «شیر دارخوین» روایت کرد

از جشن پتو در سنگر تا شوخ طبعی‌ شهید دل آذر

شهر بیست/ رئیس اداره امنیت ستادکل نیروهای مسلح در آیین رونمایی از کتاب «شیر دارخوین» به بیان خاطراتی از روحیه شاد و شوخ‌طبعی‌ شهید دل آذر پرداخت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
از جشن پتو در سنگر تا شوخ طبعی‌ شهید دل آذر
شناسه : 3901 | انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سردار عبدالله عراقی در مراسم رونمایی از کتاب «شیر دارخوین» که در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، در رابطه با انتخاب اسم «شیر دارخوین» گفت: انصافاً اسم بسیار خوبی روی کتاب گذاشتند، شهید دل آذر نه تنها شیر جبهه های دارخوین بلکه حقش است که شیر جبهه های ایران بنامیم، او تا زمانی که بود و در هر جبهه ای حضور یافت، مؤثر و نقش آفرین بود.

وی تصریح کرد: از سجایای اخلاقی شهید دل آذر باید الگو بگیریم و این کتاب برای نسل های آینده هم ماندگار خواهد بود.

*فرمانده خوش فکر و شجاع

وی با بیان اینکه شهید دل آذر، فردی بسیار خوش فکر و شجاع بود، تصریح کرد: او با یک نگاه به هر منطقه عملیاتی، طراحی آن علمیات را در ذهن خود تجسم می کرد و در فاصله زمانی بسیار کوتاه می توانست طرح عملیاتی بسیار موفق و سرنوشت سازی را برای هر عملیاتی ارائه کند.

رئیس اداره امنیت ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهید جواد دل آذر دست راست لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) بود، اظهار کرد: او انسانی واقعاً کم نظیر، متعهد، یار و یاور و بازوی قوی اطلاعاتی و عملیاتی برای لشکر علی بن ابیطالب(ع) به خصوص آقا مهدی زین الدین بود.

عراقی با بیان اینکه شهید دل آذر انسان بسیار خوش اخلاق، شاد، خوش برخورد و خوش فکر بود، گفت: با یک نگاه، شکل و شمایل عمومی یک ارتفاع را می دید، بلافاصله یک اسمی روی آن منطقه می گذاشت که به آن اسم ثبت می شد.

فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه شهید دل آذر در جبهه های جنگ نقش آفرین بود و بارها دل امام(ره) را شاد کرد، افزود: آقاجواد فرمانده شجاع و طراحی بود و در هر جبهه ای حضور پیدا می کرد، همه آرامش داشتند.

*شوخ طبعی شهید دل آذر

عراقی با اشاره به روحیه شاد و شوخ‌طبع شهید دل آذر، گفت: اگر غذای کمی در سنگر بود، می گفت بگذارید وسط دست همه برسد اما جلوی خودش می کشید!

وی افزود: همچنین با اشاره او جشن پتو در سنگر گرفته می شد و با شوخی های مسرت آمیز خود، روحیه رزمندگان را حفظ می کرد.

فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به دوران فرماندهی سپاه قم در اوایل دهه هشتاد، گفت: دوره خدمتگزاری در قم برای من «دوران بسیار طلایی» بود؛ من در آن دوران همواره با سه خانواده معظم شهیدان زین الدین، دل آذر و صادقی ارتباط نزدیک و انس داشتم.

*«امنیت» مهم ترین دستاورد شهدا برای کشور است

عراقی در ادامه از «امنیت» به عنوان مهم‌ترین دستاورد شهدا برای کشور یاد کرد و افزود: اگر امروز با وجود فشار همه جانبه استکبار جهانی، آل سعود ملعون و شیطان بزرگ نه تنها در کشور خودمان احساس امنیت داریم، بلکه هرکجا یک بسیجی و پاسدار پای می گذارد احساس امنیت ایجاد می شود، به دلیل دلاوری‌های شهداست.

وی با بیان اینکه شاگردان مهدی زین الدین و جواد دل آذر در سوریه و عراق امنیت آوردند، گفت: امنیت نعمت بزرگی است که تا از دست نرود، کسی ارزش آن را متوجه نمی شود.

*امنیت داریم اما نمی توانیم برای نسل جدید تبیین کنیم

جانشین سابق فرمانده نیروی زمینی سپاه با تأکید بر اینکه ما امروز امنیت داریم اما نمی توانیم برای نسل جدید به خوبی تبیین کنیم، اظهار کرد: شما دیدید در عراق، آمریکایی ها با پُتک در خانه را می شکستند، مرد را دستگیر می کردند و وارد خانه مردم می شدند؛ در سوریه هم با جبهه‌النصره و گروه های تروریستی جنگ سختی داشتیم، به مردم رحم نمی کردند و قتل عام می کردند.

*شهدا برای حفظ ارزش‌ها به جبهه‌ها آمدند

عراقی افزود: شهدای ما برای حفظ ارزش ها و هنجارهای حاکم بر جامعه و اطاعت از امام(ره) به جبهه‌ها آمدند و همین افراد در مقطع زمانی دیگری به اذن ولی فقیه، به جبهه عراق و سوریه ورود کردند و آنجا هم امنیت آوردند.

وی تصریح کرد: با وجود همه سرمایه گذاری دشمنان، در جبهه سیاست خارجی موفق هستیم؛ دشمن ناراحت است که دست به هر اقدامی می‌زند، تمام توان خود را با پول و رسانه و … جمع کردند، تا نگذارند جبهه مقاومت رشد کند.

رئیس اداره امنیت ستادکل نیروهای مسلح افزود: حق مردم ماست که مدیران و مسئولان اجرایی ما، مشکلات مردم را حل کنند؛ والله! رهبری و کارشناسان می گویند ما هم آدم و مدیر داریم و هم منابع و امکانات؛ اشکال به ما بازمی‌گردد وگرنه در کلیت کشور، امکانات و نیروی انسانی هست.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.