آیین تعویض پرچم بارگاه حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد +تصاویر

آیین تعویض پرچم گنبد حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها همراه با نقاره‌زنی خادمان کریمه اهل‌بیت(س) و مداحی سیدمحسن بنی فاطمی به مناسبت سالروز ولادت بانوی کرامت برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آیین تعویض پرچم بارگاه حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد +تصاویر
شناسه : 37180 | انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیین تعویض پرچم گنبد حرم مطهر بانوی کرامت در شب میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر با حضور مردم و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

این آیین همراه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی، مداحی سیدمحسن بنی فاطمی، شعر خوانی احمد علوی و قرائت قرآن توسط مهدی فروغی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه خداوند مقام ولایت تکوینی، ولایت تاریخی و تأثیرگذاری بر جامعه را بر ائمه(ع) داده است، گفت: ادله متعددی داریم که تمام این شئون ائمه(ع) برای حضرت معصومه سلام الله علیها هم وجود دارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مقام دیگر حضرت معصومه سلام الله علیها مؤثر بودن در تاریخ است که با هجرت ایشان به ایران آغاز و تا زمان حاضر ادامه دارد و در روایت داریم که مردی از قم قیام می‌کند که مردم را به حق دعوت می کند و کسانی دور او جمع می شوند که مثل آهن حرارت دیده اند و هیچ چیزی آنها را از مسیر منحرف نمی کند و زمینه ساز ظهور امام زمان خواهند بود.

وی افزود: مقام دیگری که خدا به کریمه اهل بیت(س) عنایت کرد محوریت و مرکزیت ایشان برای شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) است به این صورت که ائمه(ع) شیعیان و علما را به زیارت ایشان فرا خوانده اند و علم حول محور ایشان شکل می‌گیرد و با ورود امام‌زادگان به ایران، جامعه شیعی در ایران با محوریت قم تشکیل می‌شود.

مؤمنی گفت: در روایت داریم که قم آشیانه آل محمد صلوات الله علیه و آله است و در روایت دیگری آمده است قم مأوای فاطمیون و محل آرامش گرفتن مؤمنین است و اگر فتنه ای به شما رو کرد به سمت قم بروید چراکه خدا فتنه را از این شهر دور کرده است.

خاطرنشان می‌شود در انتهای این آیین، به مناسبت شب میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها آیین نقاره زنی توسط خادمان کریمه اهل بیت(س) برگزار شد.

آیین تعویض پرچم بارگاه حرم حضرت معصومه(س)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.