لزوم اجرای طرح‌های مدیریت سیلاب در بالادست شهر قم

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم بر لزوم اجرای طرح‌های مدیریت سیلاب در بالادست شهر قم تأکید کرد و گفت: همچنان مهم‌ترین دغدغه ما ۵ نقطه پیرامونی شهر با منشأ سیلاب خارج از حریم شهر است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم اجرای طرح‌های مدیریت سیلاب در بالادست شهر قم
شناسه : 35330 | انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، نخستین جلسه کمیته کنترل سیلاب‌های شهری ذیل ستاد مدیریت بحران شهرداری قم در سال جاری با موضوعات مربوط به رفع آب‌گرفتگی‌های شهری، ایمن‌سازی و مناسب‌سازی بستر رودخانه و همچنین سیلاب‌های با منشأ خارج از حریم شهری (پیراشهری) برگزار شد.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به برگزاری این جلسه اظهار داشت: در این جلسه تصمیمات خوبی پیرامون کاهش ریسک مخاطره سیل در سطح شهر صورت پذیرفت، اما همچنان مهم‌ترین دغدغه ما ۵ نقطه پیرامونی شهر با منشأ سیلاب خارج از حریم شهر است.

علی‌اکبر رحیمی خاطرنشان کرد: به‌رغم وجود مصوبات استانی در خصوص لزوم فعالیت و اقدام عملیاتی دستگاه‌های اجرایی استان به‌منظور انجام مطالعات و طرح‌های مدیریت سیلاب در بالادست شهر قم کماکان در پنج نقطه شامل ابتدای جاده ساوه، بالادست بوستان جوان، بالادست جاده اراک، بالادست کوه دوبرادران و مسجد مقدس جمکران و رینگ شهرک دانشگاهی پردیسان با مشکلات جدی در صورت وقوع بارندگی‌های شدید روبه‌رو خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته تنها در خصوص رینگ شهرک دانشگاهی و ابتدای جاده اراک برخی اقدامات اولیه صورت پذیرفته است، ابراز کرد: موارد انجام‌شده در حکم مسکن بوده و لازم است اقدامات آبخیزداری و مطالعات مدیریت سیلاب در بالادست محدوده‌های یاد شده صورت پذیرد که این مهم به‌عنوان مطالبه شهرداری پیگیری خواهد شد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.