توقف فعالیت اتوبوس‌های بخش خصوصی ناوگان اتوبوسرانی قم

شهر بیست/ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از فعال نبودن برخی اتوبوس‌های بخش خصوصی در حمل‌ونقل عمومی شهر به دلیل مشکلات متعدد و افزایش هزینه‌ها خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توقف فعالیت اتوبوس‌های بخش خصوصی ناوگان اتوبوسرانی قم
شناسه : 31882 | انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان در جلسه روز دوشنبه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به افزایش شدید قیمت اتوبوس‌ها و هزینه‌های مربوط به آن‌ها، بیان داشت: برخی اتوبوس‌های فعلی شهرداری با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان خریداری و واگذار شده است، اما وضعیت در شرایط فعلی به گونه ای است که اتوبوس‌های کارکرده ده ساله، ۴۰۰ میلیون قیمت‌گذاری می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه برخی از اتوبوس‌های فعلی حمل و نقل عمومی به سمت فرسوده شدن و افزایش هزینه‌ها حرکت می‌کنند، یادآور شد: در حال حاضر از حدود ۵۲ اتوبوس بخش خصوصی که همچنان و بر اساس قراردادشان تعهد به کار دارند، تقریباً نیمی فعال هستند و سایر این اتوبوس‌ها فعالیت نمی‌کنند.

ذاکریان ادامه داد: بر این اساس و با در نظر گرفتن همه جوانب امر، لایحه‌ای تنظیم و به شورای اسلامی شهر ارائه شده تا بتوان اتوبوس‌های غیرفعال را نیز به بازگشت به خط تشویق کرد.

همچنین در این‌باره رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در سخنانی گفت: حدود ۲۰۰ اتوبوس فعلی حمل و نقل عمومی قم به پایان قرارداد خود رسیده و آزاد شده‌اند.

روح الله امراللهی افزود: همچنین ۵۲ اتوبوس دیگر وجود دارد که بین یک تا ۱۳ ماه از تعهد خدمت ۱۰ساله شان باقی مانده که البته این اتوبوس‌ها مشکلات متعددی را تجربه می‌کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به آن که دولت در ۵ سال گذشته عملا نتوانسته از حمل و نقل عمومی حمایت کند و همچنین با توجه به تورم بی سابقه در چند سال اخیر و البته شیوع ویروس منحوس کرونا، لازم است که به مالکان این اتوبوس‌ها کمک شود.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قم، لایحه ارائه شده از سوی شهرداری برای ارائه نوعی تسهیلات از جمله تسهیلات یارانه‌ای یا نوعی از تخفیف به آن‌ها بر اساس بندهای قانونی و مجوّزهای موجود است.

و اما رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این باره به إجماع موجود بر تعدادی از بندهای این لایحه توجه داد.

عبدالله جلالی همچنین گفت: سیاست اصلی مدیریت شهری باید بر مبنای واگذاری این ۵۲ اتوبوس تهیه و تنظیم شود.

در پایان اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم با لایحه اخذ مجوّز فروش باقیمانده تعهدات اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی شهرداری قم موافقت کردند و آن را به تصویب رساندند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.