استفاده از آب‌شیرین‌کن در قم تهدیدی برای آب شرب است

شهر بیست/ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم گفت: وقتی با صرف هزینه‌های میلیاردی، آب شرب سالم از سرشاخه‌های رود دز را برای  مصرف مردم به استان منتقل می‌کنیم، نیازی به استفاده از دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن نیست چراکه این دستگاه‌ها، مقدار قابل‌توجهی از آب شرب را به فاضلاب منتقل می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استفاده از آب‌شیرین‌کن در قم تهدیدی برای آب شرب است
شناسه : 29479 | انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، احمد حاج‌حسینی مسگر در جلسه کارگروه سازگاری با کم‌آبی که در محل سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون در چندین جلسه، اقداماتی برای مشکلات و چالش‌های آب استان در دستور کار قرارگرفته که کارگروه اصلی آن به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد و دو راهکار برای حل این چالش‌ها در نظر گرفته‌شد که درون استانی و برون‌استانی هستند. مهم‌ترین اقدام در زمینه بررسی چالش‌های درون استانی، جلوگیری از ایجاد سکونتگاه‌های رسمی جدید در محدوده خارج از استان قم است.

وی افزود: اگر شهرک یا سکونتگاه‌های دیگری به استان اضافه شود با توجه به محدودیت منابع آبی با چالش‌های فراوانی روبه‌رو خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم خاطرنشان کرد: تا افق سال ۱۴۰۰ و در کنار رشد جمعیت و مهاجرپذیری با محدودیت منابع آبی روبه‌رو می‌شویم.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم، برای اصلاح الگوی مصرف اقدامات فرهنگ‌سازی در صداوسیما انجام دادیم، هم‌چنین در حال فرهنگ‌سازی این نکته هستیم که بهره‌گیری از آب‌شیرین‌کن‌ها تهدیدی برای آب شرب استان است چراکه دوسوم  آب مصرفی را در پساب رها می‌کند.

وی عنوان کرد: وقتی با صرف هزینه‌های میلیاردی، آب شرب سالم را از سرشاخه‌های رود دز برای مصرف مردم به استان منتقل می‌کنیم نیازی به استفاده از دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن نیست چراکه این دستگاه‌های مقدار قابل‌توجهی از آب شرب را به فاضلاب منتقل می‌کنند و این مشکل در قم وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از مصرف و هدر رفت آب در بخش کشاورزی، گفت: در بخش روستایی هیچ اقدام و تغییری صورت نگرفته اما در بخش کشاورزی، اقداماتی همچون الزام کردن کشاورزان به نصب کنتور حجمی برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز از چاه‌های آب و هم‌چنین تغییر الگوهای کشت کشاورزی و ممنوعیت احداث دامداری و مرغداری جدید را می‌توان نام برد.

وی تصریح کرد: ۷۸ هکتار از فضای سبز استان با آب شرب آبیاری شده که باید آب شرب جداسازی شود، در کمیته ملی کارگروه سازگاری با کم‌آبی، شهرداری ملزم به جداسازی آب شرب شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم، از دو سال گذشته جریان آب در رودخانه‌های استان مطلوب بوده و رودخانه قمرود با جریان آب ثابت با توجه به بارندگی‌های اخیر روبه‌رو است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.