معاون شهردار قم:

احداث تقاطع‌های غیرهمسطح بار ترافیکی شهر را کاهش داد/ میانگین سن تاکسی‌های قم به ۵ سال رسید

شهر بیست/ معاون شهردار قم گفت: تقاطع‌های غیر همسطح عمار یاسر، ۱۵ خرداد، مقداد، شهدای مدافع حرم، محمود نژاد، ۹ دی، غدیر، آیت الله کاشانی و شهید امینی بیات که در سال‌های اخیر به بهره‌برداری رسیدند، بار ترافیکی شهر را کاهش داده اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
احداث تقاطع‌های غیرهمسطح بار ترافیکی شهر را کاهش داد/ میانگین سن تاکسی‌های قم به ۵ سال رسید
شناسه : 2932 | انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، عباس ذاکریان در در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در قم با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برکات این انقلاب در زمینه حمل و نقل کشور، اظهار کرد: طبق طرح جامع معابر، توسعه و تکمیل معابر شهری مورد توجه شهرداری قم است و احداث تقاطع‌های غیر همسطح جهت تسهیل تردد همشهریان در دستور کار شهرداری قم قرار دارد.

وی با بیان اینکه در ۸ سال گذشته اهتمام ویژه ای به تکمیل شبکه معابر در استان وجود داشت، تصریح کرد: تقاطع غیر همسطح عمار یاسر، ۱۵ خرداد، مقداد، شهدای مدافع حرم، محمود نژاد، ۹ دی، غدیر، آیت الله کاشانی و شهید امنی بیات از جمله تقاطع های غیر همسطح است که در سال‌های اخیر به بهره‌برداری رسیده و بار ترافیکی شهر را کاهش داده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: هم‌چنین تقاطع سه سطح حضرت ولیعصر(عج) که اتصال بلوار امام علی(ع) به بلوار شهید کبیری بوده در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تنها راه اتصال شهر به پردیسان بلوار غدیر بود که دسترسی محدود بود، یادآور شد: در سه ساله اخیر بلوار آیت‌الله بروجردی طراحی و به بهره‌برداری رسید و بار ترافیکی بلوار الغدیر کاهش چشمگیری داشت و بخشی از بلوار زائر نیز به بهره‌برداری رسیده است.

*بازنگری طرح جامع حمل و نقل قم در سال آینده تکمیل می‌شود

 ذاکریان گفت: در تلاش هستیم تا بازنگری طرح جامع حمل و نقل قم تا سال ۹۸ نهایی شود و در این طرح افق ۱۰ ساله حمل و نقل ترافیک شهر قم دیده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سن ناوگان عمومی حمل و نقل استان قم، ادامه داد: با توجه به رسیدن سن ناوگان عمومی حمل و نقل قم به مرز فرسودگی، اقدامات گسترده‌ای انجام شد که ۵۰ دستگاه اتوبوس یورو ۴ خریداری و وارد شهر شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: همچنین خرید ۲۳ دستگاه اتوبوس زرین خودرو نهایی شده که ۶ دستگاه آن وارد شهر شده و ۵ دستگاه دیگر آن تا پایان سال وارد ناوگان عمومی حمل و نقل قم می‌شود.

وی افزود: تعمیرات ۱۱۰ دستگاه اتوبوس در دستور کار قرار گرفته و ۳ مورد آن تاکنون انجام شده است و مابقی در سال آینده بازسازی می‌شود.

*میانگین سن تاکسی‌های قم به ۵ سال رسیده است

ذاکریان با اشاره به اینکه در زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز ۱۵۰۰ دستگاه وارد شهر شده است، گفت: میانگین سن تاکسی‌های قم به ۵ سال رسیده و این یک اتفاق بی نظیر است و اکنون بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ تاکسی فرسوده داریم که سایت نوسازی بسته شده و فعلاً امکان نوسازی وجود ندارد.

وی بیان کرد: شهر قم از نظر خطوط راهنمایی و رانندگی به‌شدت ضعف دارد، نباید هیچ خط‌کشی بدون ضوابط و اصول راهنمایی و رانندگی انجام بگیرد، تمام خط‌کشی‌های انجام‌ شده باید دارای طرح و الگوی استاندارد باشند و در همین راستا از این به بعد خط‌کشی دو جزیی انجام می‌شود که عمر خط کشی را تا ۴ سال افزایش می‌دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: اکنون ۹۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری در سطح شهر داریم که ۱۱۰ دستگاه تا ابتدای ۶ ماهه سال آینده اضافه می‌شود تا رصد معابر و شوارع را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم و ۱۶۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف نیز در سال آینده نصب شده و به بهره‌برداری می‌رسد که سرعت غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز و عبور از خطوط ویژه اتوبوس را ثبت کرده و برای مالک خودرو، پیامک ارسال می‌کند.

وی تصریح کرد: ۳۳ دوربین تردد شمار در ۶ ماهه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که میزان تردد در سطح شهر را نشان داده و به برنامه‌ریزی ترافیکی کمک زیادی می‌کند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.