بازدید خبرنگاران از مراتع بیابانی قم

شهر بیست/ خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های مختلف استان قم در آستانه روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی به‌منظور بررسی وضعیت مراتع بیابانی این استان در بیابان‌های مناطق سراجه و کوه نمک قم حضور یافتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازدید خبرنگاران از مراتع بیابانی قم
شناسه : 23353 | انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، جمعی از اصحاب رسانه استان قم، در آستانه ۲۷ خرداد روز جهانی مقابله با بیابان زایی با همراهی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و جمعی دیگر از مسئولان این اداره، از وضعیت مراتع بیابانی این استان در منطقه سراجه و کوه نمک قم بازدید کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: استان قم یک میلیون و ۱۲۳ هزار هکتار مساحت دارد که بیش از ۹۵۰ هزار هکتار از این مساحت به‌عنوان انفال و عرصه‌های ملی سند دارد؛ ۱۰۵ هزار هکتار در اختیار اشخاص است، ۱۲ هزار هکتار به شهر قم و نزدیک به ۴۰ هزار هکتار نیز به عرصه‌های ملی جوار قم اختصاص دارد که بیشتر نگاه توسعه‌ای نسبت به این عرصه‌ها وجود دارد.

سید محمدتقی سجادی با اشاره به اینکه ۱۷۶ هزار هکتار از عرصه‌های ملی استان به بیابان اختصاص دارد، مطرح کرد: ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت استان قم در معرض بیابانی‌شدن است و ۱۰۵ هزار هکتار به کانون تولید گرد و غبار تبدیل شده است.

همچنین خبرنگاران، با پرسش‌های خود از محمود روح‌الله پور مدیر روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با وضعیت بیابان‌های استان و همچنین تعاریف حوزه بیابان آشنا شدند.

خاطرنشان می‌شود، رائد کمالی مقدم معاون فنی و همچنین صادق آبروش رئیس اداره بیابان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم نیز در این بازدید حضور داشته و به ارائه توضیحاتی از عملکردهای خود پرداختند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.