تقاطع تاج خاتون در قم تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

شهر بیست/ معاون راهداری اداره کل راهداری استان قم با بیان اینکه پروژه تقاطع تاج خاتون تا دو ماه کاری به اتمام می‌رسد، گفت: مشکلی از نظر بودجه برای ادامه احداث این پروژه نداریم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تقاطع تاج خاتون در قم تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد
شناسه : 21100 | انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، اکبر سلیمیان با بیان اینکه پروژه تقاطع تاج خاتون در محور قم به دستجرد به مدت ۱۰ سال معطل بوده است، گفت: پروژه اصلاح تقاطع تاج خاتون ۶ ماهه دوم سال ۹۸ به راهداری تحویل داده شد که پس از آن پروسه انتخاب پیمانکار را طی کردیم و اول دی ماه قرار داد بسته شد که طی این مدت ۱۶ شب بارشی وجود داشت که امکان کار کردن نبود و از طرف دیگر شیوع ویروس کرونا نیز موجب تعویق فعالیت شد.

وی با بیان اینکه این تقاطع یکی از مهمترین نقاط حادثه خیز استان در تصادفات رانندگی است، بیان کرد: هشت ماه است که این پروژه در اختیار راهداری است که مسیری که قرارداد بستیم چهار کیلومتر است و ۲ کیلومتر نیز مربوط به دوربرگردان جنداب تا محل تاج خاتون می‌باشد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با بیان اینکه تا ۱۰ روز دیگر ۵۰ درصد از پروژه تقاطع تاج خاتون روکش آسفالت می‌شود، افزود: ۲ کیلومتر از این پروژه تا ۱۰ روز آینده آسفالت می‌شود و ۲ کیلومتر نیز عملیات زیرسازی انجام شده و نیازمند اقدامات فنی است که مدت ۲ ماه کاری برای تکمیل آن زمان نیاز است.

وی یکی از دلایل طولانی شدن احداث این تقاطع را مسئله حقوقی این پروژه عنوان کرد و افزود: این پروژه برای مدتی در اختیار راه و شهرسازی بوده و اکنون در اختیار راهداری قرار داده شده است که از آنجایی که مبلغ در نظر گرفته شده برای آن بالای چهار میلیارد تومان است نیازمند انتخاب مشاور بود که این اقدامات انجام شد.

سلیمیان با بیان اینکه پروژه تقاطع تاج خاتون تا ۲ ماه کاری به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: مشکلی از نظر بودجه برای ادامه احداث این پروژه نداریم.

*تعویق ۱۰ ساله پروژه عمرانی قابل دفاع نیست

مدیر کل دفتر فنی استانداری قم نیز در این زمینه بیان کرد: ۴۵۵ پروژه عمرانی از سال‌های قبل در قم در حال تکمیل شدن هستند که برخی به مرحله افتتاح رسیده و برخی به دلیل بحران‌های اجتماعی به تعویق افتاده است.

مرتضی رحمان‌نیا با بیان اینکه تعویق ۱۰ ساله پروژه قابل دفاع نیست، افزود: متأسفانه در این زمینه کوتاهی‌هایی انجام گرفته است اما اکنون در حال کار کردن هستیم و تا تابستان پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: هر پروژه یک کارفرما، یک مهندس مشاور و یک پیمانکار دارد، همچنین در هر پروژه اجرایی باید یک مشاور وجود داشته باشد تا رابط با پیمانکار باشد در این پروژه نیز کارفرما وزارت راه و شهرسازی است و تصمیم گرفته که پیمانکار و مشاور خود را تعویض کند که این امر وقفه‌هایی را ایجاد کرده است.

مدیر کل دفتر فنی استانداری قم گفت: اینکه احداث پروژه تقاطع تاج خاتون ۱۰ سال به طول انجامیده است باید مشاهده کرد که در زمینه جذب پیمانکار در تهران چه مشکلاتی وجود داشته که موجب تعویض شده است زیرا مسئولیت با وزارت راه و شهرسازی بوده است.

*وقوع ۱۶ تصادف در محور تاج خاتون طی سال ۹۸

جانشین پلیس راه استان قم نیز بیان کرد: جاده فرعی روستای تاج خاتون با توجه به اینکه مسیر میانبر از جاده ساوه به قم و بالعکس می‌باشد خودروهای سبک در این مسیر در حرکتند که به دلیل نزدیکی ۲۵ کیلومتری این جاده را ترجیح می‌دهند و این امر موجب ایجاد ترافیک می‌شود اما تعدد خودروهای سنگین به ندرت انجام می‌شود.

سرهنگ احمد خدایاری با بیان اینکه نقطه تلاقی جاده فرعی تاج خاتون با جاده اصلی نقطه حادثه خیز شده است، افزود: در سال ۹۸ تعداد یک تصادف فوتی و ۶ تصادف جرحی و ۹ تصادف خسارتی به وقوع پیوسته است.

وی بیان کرد: محور تاج خاتون به دلیل کم عرض بودن و پیچ‌هایی که دارد جوابگوی ترافیک بالا نیست.

جانشین پلیس راه استان قم گفت: در تصادفی طی امسال برخورد سواری ۲۰۶ با کشنده ولوو منجر به فوت سه نفر از سرنشینان سواری در این تقاطع شد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.