کاشت بیش از ۴۰۰ هزار اصله درخت و درختچه مثمر و دارویی در قم

شهر بیست/ مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از کاشت بیش از ۴۰۰ هزار اصله درخت و درختچه مثمر و دارویی در قم خبر داد و گفت: افزایش بهره‌وری و حفظ کیفیت منظر شهری در انتخاب و کاشت این ۴۰۰ هزار اصله درخت موردتوجه بوده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاشت بیش از ۴۰۰ هزار اصله درخت و درختچه مثمر و دارویی در قم
شناسه : 20925 | انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به اهمیت افزایش بهره‌وری در حوزه فضای سبز، اظهار داشت: افزایش بهره‌وری و اثربخشی از اهداف مهم مدیریتی بوده که در توسعه فضای سبز شهری قم مورد توجه است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اهداف تیم اجرایی مستقر در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم را موردتوجه قرارداد و افزود: افزایش بهره‌وری با انتخاب و کاشت انواع درختچه‌های دارویی و درختان میوه یکی از مسائلی است که در چند سال اخیر به آن توجه شده است.

جوادیان مهم‌ترین محاسن استفاده از درختان مثمر در فضای سبز شهری را بیان کرد و گفت: افزایش رغبت و مشارکت شهروندان در توسعه و نگهداری فضای سبز مهم‌ترین عامل انتخاب درختان مثمر در فضای سبز شهر است.

وی، کمک به بهبود اقتصاد شهری و امکان استفاده شهروندان از محصول درختان را یکی دیگر از امتیازات کاشت درختان مثمر دانست و تصریح کرد: افزایش تنوع زیستی و جمعیت پرندگان نیز با کاشت درختان مثمر موضوعی است که کمتر به آن توجه می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، حذف باغات را عامل مهاجرت بسیاری از گونه‌های پرندگان از شهر قم عنوان و خاطرنشان کرد: متأسفانه محدودیت‌های اقلیمی و آب و هوایی مانند نوسانات دما که بعضاً فاصله حداکثر دما تا حداقل دما در سال به ۷۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد کاشت درختان مثمر را دچار چالش جدی کرده و استفاده از گونه‌های درختی را محدود می‌کند.

جوادیان ادامه داد: کمبود شدید منابع آب و کیفیت پایین و شوری بالای منابع آب موجود و همچنین کیفیت پایین و شوری خاک نیز چالشی است که در کاشت درختان مثمر وجود داشته و باعث محدودیت انتخاب گونه‌های درختی می‌شود.

وی، انواع گونه‌های درختی مثمر کاشته شده در شهر قم را نام برد و افزود: از درختان و درختچه‌های مثمر کاشته شده در فضای سبز می‌توان انار، پسته، انجیر، زیتون، توت، گل محمدی، سنجد، انگور و گونه دارویی نسترن را نام ببریم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تعدادی از گونه‌های پوششی را نیز نام برد و ادامه داد: گونه دارویی رزماری، آرتیشو، مغربی زرد و دیگر گونه‌های دارویی نیز در فضای سبز شهر کاشته می‌شود و مردم می‌توانند از زیبای آن لذت ببرند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.