شب نفس‌گیر جشنواره فیلم فجر در قم/ هیجانی که با «روز صفر» به صد رسید

شهر بیست/ در ششمین شب جشنواره فیلم فجر در قم، فیلم شگفتی‌ساز «روز صفر» به روی پرده رفت که هم تماشاگران را به وجد آورد، هم با استقبال و تشویق‌های علاقه مندان به هنر هفتم مواجه شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شب نفس‌گیر جشنواره فیلم فجر در قم/ هیجانی که با «روز صفر» به صد رسید
شناسه : 18193 | انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، ششمین شب جشنواره فیلم فجر را باید با اختلاف از شب‌های دیگر جشنواره به عنوان بهترین شب جشنواره عنوان کرد. شبی که با فیلم «روز صفر» ساخته سعید ملکان خاطره شد.

پیش از آغاز اکران «روز صفر»، سینماهای ونوس و تربیت قم میزبان تماشاگران زیادی شده بود که از آغاز جشنواره در انتظار تماشای این فیلم بودند، فیلمی که با بازی درخشان امیر جدیدی در شب سرد و پر سوز قم، گرمابخش سالن‌های مملؤ از تماشاگر سینما شد و تماشاگرانش را حسابی به وجد و هیجان آورد.

نخستین فیلمی که با امضای سعید ملکان از چهره‌پردازان و تهیه‌کنندگان به نام سینمای ایران راهی جشنواره فیلم فجر شد، با سکانس‌های اکشن، جذاب و جلوه‌های ویژه بصری فوق‌العاده، ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی را در روی پرده سینما روایت کرد.

فیلمی که قد وقواره سینمای ایران را بالاتر برد و در برخی صحنه‌های اکشن خود به ویژه سکانس‌های درگیری پاکستان و دستگیری ناموفق عبدالمالک ریگی، به اوج هیجان می‌رسد و نفس مخاطب را در سینه حبس و تماشاگر را بر صندلی سینما میخ‌کوب می‌کند.

«روز صفر» از آن دسته فیلم‌هایی است که اثرش و بازی بازیگران و حتی جلوه‌های بصری فیلم تا مدت‌ها همراه تماشاگر می‌ماند و بیننده حتی پس از ترک سالن تا ساعت‌ها درگیر آن خواهد بود.

اما فیلم دیگری که در شب ششم جشنواره به روی پرده رفت، فیلم «بی صدا حلزون» نخستین فیلم بهرنگ دزفولی‌زاده از عکاسان نام‌آشنای سینمای ایران بود. فیلمی که روایتی از چالش کاشت حلزون در گوش کودک یک خانواده ناشنواست.

«بی صدا حلزون» با دغدغه‌ای شریف و انسانی و بدون امید به گیشه به روی پرده سینما آمده و از آن دسته فیلم‌هایی است که ضرورت پرداختن به این گونه موضوعات را در سینمای ایران متذکر می‌شود.

فیلمی که اگرچه دغدغه‌مند است اما آن‌گونه که باید مخاطب را تکان نمی‌دهد و در میانه‌های آن به یک تله‌فیلم تنزل پیدا می‌کند و پایان بندی ضعیفی دارد.

مهم‌ترین برگ برنده این فیلم بازی خوب و روان هانیه توسلی است که مخاطب را به خوبی درگیر می‌کند و مدت‌ها بود که از او چنین بازی قابل قبولی دیده نشده بود. با اینکه سالن نمایش فیلم «بی صدا حلزون»، تماشاگران زیادی را در خود نمی‌دید اما توانست رضایت نسبی مخاطبان سالن را جلب کند.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.