مذاکره با عربستان برای از سرگیری حج عمره/ ۱۰۰ هزار نفر به حج تمتع اعزام می‌شوند‎

شهر بیست/ سرپرست حجاج ایرانی گفت: پس از رایزنی‌ها با عربستان، در حج ۹۹ حدود ۱۰۰ هزار نفر اعزام خواهند شد تا از تعداد افرادی که در نوبت قرار دارند، کاسته شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مذاکره با عربستان برای از سرگیری حج عمره/ ۱۰۰ هزار نفر به حج تمتع اعزام می‌شوند‎
شناسه : 16356 | انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: حج امسال با عنایات الهی حجی آرام و مشحون از موفقیت برای زائران خانه خدا بود؛ برای اولین بار بعد از نزدیک دو دهه همه زائران با هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران نقل و انتقال یافتند و برخلاف تنش زائدالوصف دو کشور، مهمانان خداوند با ادب اسلامی وظایف خویش را به انجام رساندند.

وی با بیان اینکه امروز قریب یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای حج تمتع و قریب به پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای سفر عمره در نوبت قرار دارند، گفت:  حج تمتع امسال، حج بی دغدغه و بسیار خوبی بود و توانستیم برنامه‌های خود را مطابق با برنامه ریزی ها انجام دهیم.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت تصریح کرد: امسال گران‌ترین، سخت‌ترین و طولانی‌ترین حج را داشتیم اما به لطف خدا بسیاری از مشکلات به راحتی حل شد و توانستیم حج خوبی را پشت سر بگذاریم.

حجت الاسلام نواب بیان داشت: ما به عنوان خادم مردم موظفیم به فکر آنان باشیم و از مشکلات آنان بکاهیم تا در سفر حج به راحتی بتوانند اعمال خود را انجام دهند.

وی اظهار داشت: پس از رایزنی‌ها با عربستان، در حج ۹۹ حدود ۱۰۰ هزار نفر اعزام خواهند شد تا از تعداد افرادی که در نوبت قرار دارند، کاسته شود.

درباره شهدای منا تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ابراز داشت: یکی از مسائلی که با عربستان رایزنی شده، پیشنهاد مسقف کردن مسیر چادرهای حجاج ایرانی در شرق منا تا جمرات در غرب مناست که کلیات آن پذیرفته شد و ساعت آغاز حرکت حاجیان ایرانی برای رمی جمرات نیز از ساعت ۱۰ صبح به هشت صبح تغییر یافت.

وی درباره دیه شهدای منا، خاطرنشان کرد: ما دو گروه شهید در سال ۹۴ داشتیم که شهدای مسجدالحرام و شهدای منا بودند و تاکنون دیه شهدای مسجدالحرام از عربستان دریافت شده و قرار است خانواده شهدا به عمره مشرف شوند تا بتوانند دیه را دریافت کنند؛ اما درباره شهدای منا تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم و مسئولان عربستانی بیان می‌کنند که ما هنوز در بررسی و تحقیق هستیم و پاسخ روشنی نمی‌دهند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت اظهار داشت: برای برپایی عمره در حال مذاکره هستیم؛ البته باید شروط ما هم مورد قبول طرف عربستانی قرار بگیرد تا بتوانیم این اعزام را داشته باشیم و به اقتدار نظام خدشه وارد نشود.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.