ائمه جمعه از ابراز سلایق سیاسی در نماز جمعه خودداری کنند

شهر بیست/ آیت‌الله جوادی آملی گفت: گرچه نماز جمعه یک نماز سیاسی عبادی است اما این بدین معنا نیست که ائمه جمعه گرایشات و سلایق سیاسی خود را در نماز جمعه مطرح کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ائمه جمعه از ابراز سلایق سیاسی در نماز جمعه خودداری کنند
شناسه : 15831 | انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله جوادی آملی در دیدار با حجت ‌الاسلام ‌و المسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، گفت: نماز جمعه سوای از دیگر نمازها، یک صبغه سیاسی نیز دارد و یک عمل سیاسی ـ عبادی محسوب می شود و در اینجا چون سیاست که امری دنیوی است در کنار نماز قرار گرفته، اگر لحظه ای در خصوص اهمیت نماز جمعه غفلت شود، خطرات فراوانی را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: نزاهت اخلاقی و دیانت باید در حد اعلای آن در ائمه نماز جمعه وجود داشته باشد و در مسائل دینی جای هیچ گونه سهل انگاری برای ائمه جمعه وجود ندارد.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: نماز، عمود دین است، اگر برای این عمود مشکلی پیش بیاید کل دین آسیب می بیند در نتیجه ائمه جماعت و جمعه باید هر روز در جهت رشد معنوی خود بکوشند.

این مرجع تقلید افزود: وقتی خیمه ای باشد که عمود محکم و سالمی داشته باشد، ناگزیر همه مردم برای پناه بردن از آسیب های مختلف به آنجا پناه خواهند برد و حول این عمود و زیر آن خیمه جمع خواهند شد چرا که می بینند هر کس به این خیمه آمد جز خیر چیزی ندید.

آیت الله جوادی آملی در توصیه ای به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بیان داشت: از وجود ائمه جمعه ای که به دلیل کهولت سن، جای خود را به جوانان می دهند باید استفاده شود، آنها وارد عرصه بازرسی شوند، به مناطق مختلف سرکشی کنند، با ائمه جمعه جوان دیدار کنند و تجربیات خود را در اختیار آنها بگذارند و در بین ائمه جمعه همدلی ایجاد کنند.

این مرجع تقلید تأکید کرد: نکته دیگر این است که گرچه نماز جمعه یک نماز سیاسی ـ عبادی است اما این بدین معنا نیست که ائمه جمعه گرایشات و سلایق سیاسی خود را در نماز جمعه مطرح کنند! ابراز این نوع گرایشات سیاسی از سوی ائمه جمعه حتی در حد اشاره، باعث عدم حضور طرفداران جریان مقابل در نماز جمعه می شود و در جامعه، ایجاد شقاق و تفرقه می کند لذا باید ائمه جمعه در این خصوص هوشیار باشند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.