دومین همایش «کتاب سال بانوان» برگزار می‌شود

شهر بیست/ مدیر جامعه الزهرا(س) از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی همایش کتاب سال بانوان خبر داد و گفت: محور ویژه دومین همایش کتاب سال بانوان، آثار منتشر شده پژوهشگران با موضوع «زن و خانواده» است که در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ منتشر شده باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دومین همایش «کتاب سال بانوان» برگزار می‌شود
شناسه : 12650 | انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا(س) در نشست خبری دومین همایش کتاب سال بانوان گفت: در نخستین همایش کتاب سال بانوان حدود ۶۰۰ اثر از بانوان و یا در حوزه زن و خانواده مورد بررسی قرار گرفت و برگزیدگان تجلیل شدند.

وی تصریح کرد: امسال دومین همایش کتاب سال بانوان در دستور کار قرار گرفته که تفاوت‌هایی با سال گذشته دارد، از جمله امسال در دومین همایش از یک شورای سیاستگذاری گسترده استفاده می‌کنیم و از نهادهای علمی، پژوهشی، حوزوی و غیرحوزوی درخواست کردیم در شورای سیاستگذاری حضور داشته باشند و از تجربیات، آرا و نظریات آنان استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی عنوان کرد: با وجود توفیقاتی که سال گذشته در برگزاری همایش کتاب سال بانوان داشتیم، امیدواریم نواقص نخستین همایش برطرف شود و همایش را با توفیقات بیشتری برگزار کنیم.

*دومین همایش کتاب سال بانوان در گستره ملی و در دو قالب زبان فارسی و سایر زبان‌ها برگزار می‌شود

وی اظهار داشت: سومین خصوصیت دومین همایش کتاب سال بانوان این است که آثار دریافتی منحصر به زبان فارسی نیست و دریافت آثار را در گستره ملی و در دو قالب زبان فارسی و سایر زبان‌ها داریم که مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و آثار شایسته در این بخش تجلیل می‌شوند.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اظهار امیدواری کرد که در سال‌های آینده، ظرفیت برگزاری همایش به صورت بین‌المللی فراهم شود و بانوان جهان اسلام و کل دنیا در این همایش شرکت کنند.

*دبیرخانه دائمی همایش کتاب سال بانوان راه اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تصریح کرد: دبیرخانه دائمی همایش کتاب سال بانوان در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام راه اندازی می‌شود و به صورت جدی فعالیت خواهد داشت تا نتایجی که از همایش به دست می‌آید، شخصیت‌هایی که شناسایی می‌شوند، قلم‌هایی که شناخته می‌شوند، نظرات و پیشنهادات و خلاهایی که در حوزه‌های علوم اسلامی و زن و خانواده شناسایی می‌شود، مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در ادامه سرکار خانم ریحانه حقانی عنوان کرد: دومین همایش کتاب سال بانوان از سوی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با هدف حمایت از آثار پژوهشی بانوان در حوزه انسانی و اسلامی و آثار پژوهشی برتر در عرصه زن و خانواده در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا با بیان اینکه ثبت نام از طریق سایت و یا مراجعه حضوری به دبیرخانه همایش واقع در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام امکان‌پذیر است، افزود: پژوهشگران و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی می‌توانند به سایت همایش همایش کتاب سال بانوان به نشانی www.ketabebanovan.ir مراجعه و ثبت نام کنند، سپس از طریق پنل شخصی، آثار خود را ارسال کنند، همچنین نسخه فیزیکی از طریق پست ارسال شود.

وی یادآور شد: تنها آثاری در این همایش پذیرفته می‌شود که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ تألیف شده است؛ همچنین پایان‌نامه‌های سطح چهار و دکتری بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ دفاع شده در این همایش پذیرفته می‌شود.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: محور ویژه دومین همایش کتاب سال بانوان، آثار منتشر شده پژوهشگران با موضوع «زن و خانواده» است که در سال ۱۳۹۷ یا ۱۳۹۸ منتشر شده باشد.

حقانی بیان داشت: همه بانوان پژوهشگر عرصه علوم انسانی اسلامی و پژوهشگران آقا و بانو در بخش محور ویژه زن و خانواده می‌توانند در این همایش شرکت کنند.

در ادامه «هادی برهانی» اظهار داشت: آثاری که برای دومین همایش کتاب بانوان در نظر گرفته شده، منوط به کتاب های منتشر شده در سال ۱۳۹۷ و یا ۱۳۹۸ است.

دبیر اجرایی همایش کتاب سال بانوان یادآور شد: ارائه نسخه اصلی اثر برای آثار ترجمه شده الزامی است، همچنین پژوهشگران باید دو نسخه از اثر را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.  

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.