جامعه پزشکی دچار خودبرتربینی نشود/ طبیب تا زمانی طبیب است که جز درمان مردم چیزی نبیند

شهر بیست/ استاندار قم گفت: جامعه پزشکی دارای منزلت بالای اجتماعی است ولی پزشکان هرگز نباید دچار خودبرتر بینی شوند. به گفته دکتر قریب، پزشک زمانی که خود را ببیند دیگر پزشک حقیقی نیست، طبیب تا زمانی طبیب است که جز مردم و درمان آنان چیزی نبیند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جامعه پزشکی دچار خودبرتربینی نشود/ طبیب تا زمانی طبیب است که جز درمان مردم چیزی نبیند
شناسه : 11442 | انتشار : ۰۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، بهرام سرمست در آیین گرامیداشت روز پزشک که با حضور اعضای جامعه پزشکی استان قم و چند تن از مسئولان استانی در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته دولت و روز پزشک عنوان کرد: اگر همه دولت‌مردان در پی تأمین امنیت و سلامت در همه ابعاد جامعه باشند روی دیگر نعمت ناشناخته نظام سلامت نیز تجربه خواهد شد.

وی، پزشکان را سکانداران نظام سلامت دانست و گفت: میزان تأثیرگذاری ارکان مختلف نظام سلامت که شامل پزشکان، بیماران، ارگان‌های مربوطه و… می‌شود بر جامعه سلامت هر یک به مقداری است که نقش پزشکان در این میان از همه بیشتر است.

استاندار قم اذعان کرد: پزشکان برای ایفای نقش مهم خود در نظام سلامت باید مؤلفه‌هایی را همواره در نظر داشته باشند که مهمترین مؤلفه رعایت اخلاق پزشکی است که در همان ابتدای کار در جریان سوگند بقراط نیز به آن اشاره می‌کنند.

سرمست ادامه داد: میزان تأثیرگذاری هر یک از پزشکان درنظام سلامت و بهبود بخشیدن به سطح سلامت جامعه به برخورداری آنان از دانش، تجربه، مهارت و اخلاق حرفه‌ای و همچنین پایبندی آنان به هوش عاطفی بستگی دارد.

وی سازمان نظام پزشکی را دارای نقش مهمی در راستای تأمین سلامت جامعه دانست و گفت: پزشک به تنهایی به ورای به دوش کشیدن بار سنگین درمان قادر به تأمین سلامت جان مردم جامعه نیست، حضور حامیان حقوق بیماران و پزشکان با نقشی بینابینی و دوسویه در این میان لازم است که از سویی مطالبه‌گری و صیانت از حقوق پزشکان و از سویی دیگر به نوعی انتقال مهارت‌های پزشکی به بیماران را دنبال کند.

استاندار قم بیان کرد: امروزه نظام‌های پزشکی در جوامع مدرن یکی از صورت‌بندی‌های مدنیت جامعه پزشکی به شمار می‌آیند، گرچه ماهیت سیاسی ندارند ولی ماهیت آن‌ها کمتر از ماهیت نظام‌های سیاسی نیست.

سرمست اضافه کرد: تعیین مقررات پزشکی، کمک به آموزش دانشگاه‌های علوم پزشکی، کمک به تحقیقات علمی پزشکی، بهره‌برداری از آخرین دستاوردهای پزشکی، نظارت بر رعایت اخلاق حرفه‌ای و تدوین دستورالعمل‌های مؤثر در راستای ارتقاء کیفیت نظام سلامت از جمله مواردی هستند که سازمان نظام پزشکی باید همواره با نهایت دقت دنبال کند.

وی با بیان اینکه توسعه جامعه سلامت استان قم امری ضروری و حائز اهمیت است افزود: برنامه نظام سلامت الکترونیک نیز از دیگر موارد مهمی است که باید در جامعه سلامت قم اجرایی شود.

استاندار قم اذعان کرد: باید چرخه‌‌ای در نظام سلامت قم دنبال شود که روند درمان بیماران حتی از راه دور با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت افراد دنبال شود.

سرمست تصریح کرد: جامعه پزشکی دارای منزلت بالای اجتماعی است ولی پزشکان هرگز نباید دچار خودبرتر بینی شوند. به گفته دکتر قریب پزشک زمانی که خود را ببیند دیگر پزشک حقیقی نیست، طبیب تا زمانی طبیب است که جز مردم و درمان آنان چیزی نبیند.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.