آیت الله علوی بروجردی در دیدار با خبرنگاران قم:

فضای مجازی را نمی‌توان حذف کرد/ بازی با آبروی مداح اردبیلی از آفات فضای مجازی بود/ حزب بازی از مصیبت‌های بزرگ کشور است

شهر بیست/ استاد برجست حوزه علمیه با تأکید بر اینکه بستن در دنیای امروز امکان ندارد، گفت: مگر ما با ماهواره توانستیم مقابله کنیم، با تلویزیون و رادیو هم در دوره خودش نتوانستند مقابله کنند. فضای مجازی یک فرصت طلایی است و باید از آن برای نشر معارف دینی بهره برد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فضای مجازی را نمی‌توان حذف کرد/ بازی با آبروی مداح اردبیلی از آفات فضای مجازی بود/ حزب بازی از مصیبت‌های بزرگ کشور است
شناسه : 10674 | انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیت الله سید محمدجواد علوی بروجردی امروز در دیدار با جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه قم که در آستانه هفدهم مرداد روز خبرنگار در بیت آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد، اظهار کرد: روحانیت و خبرنگاران همواره در کنار مردم بودند و منعکس کننده دردها و زخم های جامعه هستند. از این جهت نقطه اشتراک مهمی بین این دو قشر وجود دارد.

وی با اشاره به تعبیر آیت الله العظمی بروجردی مبنی بر اینکه رابطه روحانیت و مردم مثل ماهی و آب است، گفت: ایشان معتقد بودند روحانیت تا زمانی که در کنار مردم است، قیمت و ارزش دارد، در غیر این صورت جایگاه خود را از دست خواهد داد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به کشته شدن خبرنگاران در جنگ های مختلف، افزود: در جنگ ویتنام، خبرنگاران با انعکاس وسیع خود باعث شدند آمریکا با شکستی مفتضحانه مواجه شود و به اهداف خود نرسد.

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به نظر مستشرقین مبنی بر اینکه عاشورا و مرجعیت دو عامل بقای شیعه بوده است، تصریح کرد: دشمنان همواره عاشورا و مرجعیت را نشانه گرفتند تا به بقای شیعه لطمه بزنند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت خبرنگاران آزاد در دنیا، گفت: هنر خبرنگار آزاد این است که دردها و نقایص جامعه را به گونه ای برجسته کند که مردم احساس کنند نقطه اصلی خطر کجاست و مسئولان نیز آن را برطرف کنند.

تولیت مسجد اعظم قم با بیان اینکه حضور خبرنگار به معنای نظارت جمعی است، تصریح کرد: سوءاستفاده ها و مفاسد را باید خبرنگاران منعکس کنند. در بسیاری از کشور از اسلام و شیعه خبری نیست اما یک وزیر با کوچک ترین سوءاستفاده ای مجبور به استعفا می شود.

وی در ادامه، فضای مجازی را یک فرصت طلایی عنوان کرد و گفت: مگر ما با ماهواره توانستیم مقابله کنیم، با تلویزیون و رادیو هم در دوره خودش نتوانستند مقابله کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه افزود: ماهواره و فضای مجازی، همچون چاقو یک وسیله و ابزار است که می توان هم در خدمت بشر باشد هم با آن انسان از بین برد. فضای مجازی را تمدن به ما عرضه کرده و نمی توانیم از آن فرار کنیم یا جلوی آن را بگیریم، با حذف و جلوگیری هم نمی‌توان جلوی آن را گرفت و فقط باید مدیریت کرد.

آیت الله علوی بروجردی تصریح کرد: در تمام جهاتی که تمدن به ما عرضه کرده، آفاتی نیز وجود دارد و فضای مجازی هم از آن مستثنی نیست و به درستی بسیاری از مومنین از مفاسد آن نگران هستند اما به جای مقابله باید مدیریت کرد و از ظرفیت آن برای نشر معارف دین استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه بستن در دنیای امروز امکان ندارد، گفت: فضای مجازی را باید مدیریت کرد و اساسی به آن ورود کنیم تا مطالب دینی را نشر دهیم. در بسیاری از مواقع مطالب مذهبی، مخاطب میلیونی دارد.

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه اساس جامعه ما بر پایه اسلام و اخلاق است، افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه برای بیان زخم های جامعه باید متقن و با استدلال سخن بگویند.

آیت الله علوی بروجردی با تأکید بر اینکه امروز در فضای مجازی، آبروی افراد خیلی مفت و ارزان فروخته می شود، اظهار کرد: متاسفانه با آبروی یک مداح اردیبلی که صدای بسیار زیبایی داشت به حساب شباهت با یک فرد کلاهبردار بازی کردند و این سوءاستفاده از فضای مجازی است.

وی با تأکید بر اینکه ما باید اخلاق را در جامعه رشد دهیم و اقامه عدل کنیم، تصریح کرد: خدا به ما عنایت کرد که امام خمینی از حوزه علمیه قم برخاست و مردمی ترین انقلاب دوران معاصر را رهبری کرد.

این استاد برحسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه یکی از مصیبت های کشور ما حزب بازی و باندبازی است، گفت: این حزب بازی گاهی ارزش های اصلی انقلاب را ضایع می کند، گویا کسی که در باند ماست و هر خطایی کند باید مصون و محفوظ باشد و کسی که در طیف مقابل ما قرار دارد، باید علیه او اقدام کرد.

آیت الله علوی بروجردی، حزب بازی و تمایلات جناحی را یکی از خطرات مهمی دانست که جامعه خبری کشور را تهدید می کند، افزود: خبرنگاران، جدای از تمایلات حزبی و باندی باید حق را ببینند و حتی اگر اختلاس و مفاسد از از جانب حزب و باند آنهاست باید بگویند و خدمات جناح متقابل را نیز بیان کنند.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.