راه‌اندازی باغ تحقیقات گیاهان دارویی در بوستان علوی قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از راه‌اندازی باغ تحقیقات گیاهان دارویی با ۵۰ گونه دارویی در بوستان علوی در آینده نزدیک خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راه‌اندازی باغ تحقیقات گیاهان دارویی در بوستان علوی قم
شناسه : 40477 | انتشار : ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به راه‌اندازی باغ تحقیقات گیاهان دارویی در شهر قم اظهار کرد: طرح تحقیقاتی سازگاری گیاهان دارویی با فضای سبز شهر قم از سال ۹۰ آغاز شد و طی دو دوره سه ساله ادامه پیدا کرد.

وی افزود: در این طرح، تعدادی از گیاهان دارویی اقلیم استان و دیگر استان‌های مشابه جمع‌آوری شد و مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت که چندگونه ازجمله گیاه مغربی زرد، آرتیشو، پونه وحشی و… وارد فضای سبز شهر قم شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: این مرکز تحقیقاتی طی دو دوره سه ساله که ادامه پیدا کرد بنا دارد حفظ‌شده و با توسعه به عنوان باغ گیاهان دارویی در بوستان علوی تکمیل‌شده و به صورت دائمی فعال باشد.

جوادیان تصریح کرد: با تکمیل مجموعه امکان بازدید شهروندان نیز فراهم‌شده و شهروندان می‌توانند از این کلکسیون گیاهی بازدید داشته باشند.

 وی یادآور شد: در این مجموعه از انواع گیاهان دارویی سازگار استفاده‌شده تا شهروندان الگوبرداری کرده و در فضای سبز خانگی خود از آن‌ها استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: گیاه مغربی زرد، رزماری، اسطوخودوس، پونه، نعنا، آویشن دنایی و… در این مجموعه کشت شده است که تلاش داریم بیش از ۵۰ گونه را در این مجموعه کشت کرده و در معرض دید عموم قرار دهیم.

نوشته های مشابه
سه مجتمع تولیدی در منطقه ویژه سلفچگان افتتاح شد
افتتاح خانه بهداشت دو روستای قم در سفر استانی هیئت دولت
گلخانه «زاگرس» در قم افتتاح شد
تعهد دولت برای احداث ۷۱ هزار واحد مسکونی در قم
بهره‌برداری از پروژه پوشش سراسری شبکه فیبر نوری در قم
هدف‌گذاری دولت برای توسعه فیبر نوری در کشور/ قم یکی از مراکز بی‌بدیل تولید محتواست
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.