مرحوم ردکا استاد بی‌بدیل هنر رنگرزی قم بود

معاون صنایع‌دستی قم با بیان اینکه شادروان نبی ردکا بیش از ۷۰ سال از عمر ۸۶ ساله خویش را در هنر رنگرزی‌سنتی گذراند، گفت: مرحوم ردکا استاد بی‌بدیل صنایع‌دستی استان بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مرحوم ردکا استاد بی‌بدیل هنر رنگرزی قم بود
شناسه : 40398 | انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علی رضایی معاون صنایع‌دستی قم در بازدید از کارگاه رنگرزی مرحوم نبی ردکا، ضمن عرض تسلیت به فرزندان استاد، اظهار کرد: مرحوم ردکا، نقش بزرگی در حفظ و نگهداری هنر رنگرزی در شهر قم داشت و شاگردان زیادی در این هنر – صنعت تربیت کرد.

وی افزود: شادروان نبی ردکا بیش از ۷۰ سال از عمر ۸۶ ساله خویش را در هنر رنگرزی‌سنتی گذراند، او استاد بی‌بدیل صنایع‌دستی استان بود.

معاون صنایع‌دستی قم با اشاره به شاگردان تربیت شده در کارگاه هنری مرحوم ردکا گفت: تربیت شاگردان و حفظ و نگهداری یکی از قدیم‌ترین صنایع جامعه انسانی، جزئی از باقیات صالحات محسوب می‌شود.

او به نقش آموزش در توسعه صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: در قدیم آموزش صنایع‌دستی بیشتر بر پایه کار و آموزش عملی و انتقال سینه به سینه تجربیات بوده است.

رضایی عنوان کرد: هر چند به دلیل کسادی بازار و صادرات فرش دستباف، رنگرزی رونق خود را از دست داده بود اما کارگاه هنری مرحوم ردکا به عنوان کانون آموزش و تجربیات استاد، همچنان صفا و رونق گذشته خود را حفظ کرده بود.

نوشته های مشابه
سه مجتمع تولیدی در منطقه ویژه سلفچگان افتتاح شد
افتتاح خانه بهداشت دو روستای قم در سفر استانی هیئت دولت
گلخانه «زاگرس» در قم افتتاح شد
تعهد دولت برای احداث ۷۱ هزار واحد مسکونی در قم
بهره‌برداری از پروژه پوشش سراسری شبکه فیبر نوری در قم
هدف‌گذاری دولت برای توسعه فیبر نوری در کشور/ قم یکی از مراکز بی‌بدیل تولید محتواست
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.