آمادگی کامل نیروهای شهرداری قم برای چهارشنبه آخر سال

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری از آماده‌باش نیروها و امکانات شهرداری قم و هماهنگی و همکاری با نیروی انتظامی در چهارشنبه آخر سال خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آمادگی کامل نیروهای شهرداری قم برای چهارشنبه آخر سال
شناسه : 82749 | انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محسن میرهادی با اشاره به اقدامات چهارشنبه آخر سال، از آماده‌باش کلیه عوامل ستادی و اجرایی خدمات شهری، مناطق هشتگانه و سازمان‌های تابعه در روز سه‌شنبه از ساعت ۱۷ لغایت ۲۴ امروز خبر داد.

وی به آمادگی همه‌جانبه و مستمر شهرداری در خصوص همکاری با پلیس راهور و نیروی انتظامی با استقرار امکانات و ماشین‌آلات موردنیاز در جهت پاک‌سازی مسیر و تنظیف محیط شهری و جمع‌آوری پسماند صنوف و لاستیک‌های فرسوده و رهاشده در سطح شهر اشاره کرد.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: برای جلوگیری از رفع مخاطرات ناشی از آتش‌افروزی و زباله‌سوزی در شب چهارشنبه، تمامی مواد اشتعال‌زا ازجمله زباله‌های حجیم، شاخه‌های خشک درختان، لاستیک‌های فرسوده و مخازن موقت پسماند پلاستیکی جمع‌آوری‌شده است.

وی ادامه داد: کلیه امکانات و نیروهای شهرداری برحسب وظایف ذاتی خود برای پیشگیری، مهار و امدادرسانی حوادث احتمالی در شب چهارشنبه آخر سال بسیج شده‌اند و امیدواریم تا با رعایت مسائل ایمنی شاهد هیچ‌گونه اتفاق تلخی در شب چهارشنبه آخر سال نباشیم. همچنین از شهروندان می‌خواهیم تا هشدارهای لازم را جدی گرفته و از تردد غیرضروری و اقدامات پرخطر پرهیز نمایند.

میرهادی از آماده‌باش کلیه ایستگاه‌های آتش‌نشانی و همچنین استقرار اکیپ‌های آتش‌نشانی در نقاط حساس سطح شهر جهت امدادرسانی فوری و کاهش مخاطرات خبر داد و همچنین به فعالیت مستمر اکیپ‌های کنترل و رفع تخلفات شهری جهت ابلاغ به متصدیان واحدهای صنفی آپاراتی و کنترل سد معبر و جمع‌آوری مواد قابل اشتعال از سطح معابر اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر سنت چهارشنبه‌سوری با آگاهی و اطلاع‌رسانی به‌درستی به مردم معرفی شود، دیگر چهارشنبه آخر سال به‌عنوان تهدیدی برای مردم جامعه به شمار نمی‌رود، به‌نحوی‌که در طول چند سال اخیر با افزایش شناخت مردم نسبت به فلسفه این روز حوادث چهارشنبه آخر سال به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم افزود: پس از برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری، کلیه عوامل خدمات شهری نسبت به نظافت، پاک‌سازی و شستشوی کامل محیط شهری اقدام خواهند کرد.

وی اضافه کرد: مردم نیز در کاهش حوادث این روز وظایفی را بر عهده دارند که ازجمله آن جلوگیری از رفتارها و حرکات پرخطر فرزندانشان است؛ تا یک لحظه غفلت موجب یک عمر پشیمانی آنان نشود.

میرهادی در پایان خاطرنشان کرد: سامانه ۱۳۷ به‌صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده تا به‌سرعت نسبت به حوادث احتمالی پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.