برگزیدگان نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم معرفی شدند

نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزیدگان نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم معرفی شدند
شناسه : 82448 | انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم در تالار فرهنگ و هنر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.

سردار مهدی کبیری‌پور جانشین فرمانده سپاه استان قم، مهدی متقیان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان، مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، نرجس نیازمند عضو هیئت رئیسه شورای شهر قم، حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان رئیس گروه رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، داود شمس مسئول سازمان بسیج رسانه استان و فخرالدین یوسف‌پور مدیرعامل خانه مطبوعات قم از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند.

تصاویر/ آیین اختتامیه نهمین جشنواره ابوذر استان قم

*ارسال ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ابوذر

در این مراسم پس از تلاوت آیات قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی، علی علیزاده دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم در سخنانی اظهار کرد: جشنواره ابوذر برگرفته از بسیج است و هر شخصی که دل در گرو انقلاب و بسیج دارد، میزبان این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره ابوذر آغاز یک عملیات رسانه‌ای برای پیگیری، تبیین و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری است، مطرح کرد: در همین راستا بخش‌های ویژه و اصلی برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم با بیان اینکه نخستین ویژگی جشنواره، هویت‌سازی بوده است، عنوان کرد: در این راستا به شخصیت حضرت ابوذر توجه ویژه شد.

وی با اشاره به اینکه شعار «ابوذر شما را فرا می‌خواند» برای این جشنواره انتخاب شد، مطرح کرد: بخش ویژه جشنواره نیز موضوعی مرتبط با حضرت ابوذر مدنظر قرار داشت.

علیزاده با بیان اینکه توسعه صد در صدی بخش‌های جشنواره را داشتیم، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم این بخش‌ها متناسب با فضای شهر قم به عنوان یک جهان‌شهر باشد.

وی همچنین به افزایش دو برابری جوایز نقدی برگزیدگان اشاره کرد و گفت: همچنین ارتقای تراز جشنواره با رویکرد تعامل حداکثری را نیز داشتیم.

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم با بیان اینکه حدود ۵۰ نشست با صاحب‌نظران و پیشکسوتان برگزار کردیم، یادآور شد: برخی از این جلسات به انعقاد تفاهم‌نامه با مجموعه‌های مختلف منجر شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید، بیان کرد: در بررسی اولیه تعداد ۷۰۰ اثر به مرحله داوری رسید که یک رکوردشکنی میان جشنواره‌های استانی بوده است.

علیزاده همچنین به تحول در داوری جشنواره ابوذر اشاره کرد و گفت: سه رویکرد شفافیت، تخصص‌گرایی و ترکیب تجربه و جوانی در انتخاب هیئت داوران مورد توجه بوده و در مجموع، ۲۳ داور در فرایند داوری مشارکت کردند.

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم با بیان اینکه در این جشنواره توجه ویژه به تقویت و انسجام بخشی جبهه رسانه‌ای انقلاب شده است، عنوان کرد: در این راستا کارگاه‌های تخصصی و سواد رسانه برای اهالی رسانه و خانواده کارمندان برخی دستگاه‌ها برگزار کردیم.

علیزاده با اشاره به اینکه ریل‌گذاری و بسترسازی هدفمند برای جشنواره‌های آتی انجام شد، خاطرنشان کرد: اختتامیه دوره نهم جشنواره ابوذر آغازی برای جشنواره دهم است.

تصاویر/ آیین اختتامیه نهمین جشنواره ابوذر استان قم

*«جهاد تبیین» و «امیدآفرینی» دو محور مهم جشنواره ابوذر

همچنین داود شمس مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدا، اظهار کرد: آرامش و امنیت امروز ما به برکت خون شهیدانی است که از جان خود گذشتند و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند.

وی، آموزش سواد رسانه را یکی از رسالت‌های بسیج رسانه عنوان کرد و در ادامه افزود: در جنگ رسانه‌ای که امروز علیه انقلاب اسلام جریان دارد، «جهاد تبیین» و «امید آفرینی» دو سیاست راهبردی برای مقابله با خدعه‌های دشمن است.

شمس با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان قم، گفت: «جهاد تبیین» و «امید آفرینی» سرلوحه محورهای جشنواره نهم ابوذر بود.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم با تقدیر از حامیان جشنواره ابوذر به برگزاری مسابقه «بسیج و عرصه های خدمت» به عنوان یکی از رویدادهای جشنواره نهم ابوذر با مشارکت و حمایت سازمان بسیج سازندگی استان قم هم اشاره کرد.

*نقش مؤثر رسانه‌ها در رفع آفت منفی‌نگری

سردار مهدی کبیری‌پور جانشین فرمانده سپاه استان قم نیز در سخنانی اظهار کرد: انقلاب اسلامی که امروز به دست ما رسیده، یک گنجینه گران‌بها و امانت سنگین است.

وی با اشاره به اینکه ما توفیق پیدا کردیم که این انقلاب را درک کنیم، مطرح کرد: امام راحل، علما و مراجع به ما یاد دادند که این انقلاب یک انقلاب سیاسی نیست بلکه یک انقلاب ریشه‌دار در راستای اهداف انبیاء و اولیای الهی است.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این راستا فرموده‌اند که جمهوری اسلامی آرزوی تمام انبیاء و اولیا است که امروز تحقق پیدا کرده است، ولو ناقص، کامل آن نیز با ظهور حضرت حجت(عج) شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بستر تهاجم علیه این انقلاب، رسانه و فضای مجازی است، عنوان کرد: اصحاب رسانه در این راستا مأموریت مضاعفی دارند تا اطلاعات انبوه دروغین دشمنان را که خطاآفرین است، خنثی کنند.

سردار کبیری‌پور با اشاره به اینکه دشمن در حال ترویج منفی‌نگری است و این آفت خطرناکی است، خاطرنشان کرد: امروز برخی از جوانان به این آفت دچار شده اند که باید آن‌ها را نجات داد.

وی ادامه داد: این آفت تنها توسط رسانه و صاحبان رسانه رفع خواهد شد و این رسالت با امیدآفرینی محقق خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) استان قم با بیان اینکه انتقادها باید با نگاه مثبت و سازنده باشد، تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند با یک کلمه گاهی امید و گاهی یأس را در جامعه ترویج دهند.

تصاویر/ آیین اختتامیه نهمین جشنواره ابوذر استان قم

*لزوم مطالبه‌گری رسانه‌ها در موضوع مسکن

همچنین محمدمنان رئیسی منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سخنانی، اظهار کرد: یکی از مباحثی که برای مجلس دوازدهم وعده داده‌ایم، موضوع مسکن است.

وی با اشاره به اینکه بحث مسکن و زمین یک موضوع سخت است، مطرح کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری موضوع مسکن است که باید این دغدغه رفع شود.

منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منافع برخی از افراد در این عرصه به خطر خواهد افتاد، عنوان کرد: برای حل این مشکل باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کرد، چرا که رسانه‌ها می‌توانند با مطالبه‌گری گام‌های بزرگی را بردارند.

تصاویر/ آیین اختتامیه نهمین جشنواره ابوذر استان قم

*تجلیل از پدر طلبه شهید حسن مختاری و حجت‌الاسلام محدثی

در ادامه این مراسم از حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مختارزاده پدر طلبه بسیجی مدافع امنیت شهید حسن مختارزاده با اهدای لوح و تندیس جشنواره قدردانی شد.

تجلیل از حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ جواد محدثی به عنوان «استاد پیشکسوت عرصه قلم و رسانه» از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

همچنین از مدیران‌مسئول سه خبرگزاری حوزه، ابناء و رسا که دفاتر مرکزی آنها در قم مستقر است، به عنوان «حامی جشنواره ابوذر» تجلیل شد.

تصاویر/ آیین اختتامیه نهمین جشنواره ابوذر استان قم

*معرفی برگزیدگان جشنواره ابوذر

در بخش پایانی این جشنواره، برگزیدگان نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم معرفی و تجلیل شدند.

*گزارش خبری

رتبه اول: راضیه رضایی از پایگاه خبری شهر۲۰

رتبه دوم: وجیهه غلامحسین زاده از پایگاه خبری شهر۲۰

رتبه سوم: مژگان فرهنگیان از خبرگزاری ایکنا

*تیتر

رتبه اول: محمد مهدی عنایت‌پور از پایگاه خبری شهر۲۰

رتبه دوم: محمدحسین کتابی از خبرگزاری رسا

رتبه سوم: زهرا صفری ورزنه از پایگاه خبری فرهنگ نگار

*خبر

رتبه اول: سید محمد ابراهیم جنابان از خبرگزاری ایرنا

رتبه دوم: فاطمه سرو دلیر از پایگاه خبری فردو نیوز

رتبه سوم: یوسف شعبانعلی از خبرگزاری حوزه

*یادداشت و سرمقاله

رتبه اول: علی بهاری از پایگاه خبری وقایع روز

رتبه دوم: فائزه سادات حسینی از مؤسسه فرهنگی فکرت

رتبه سوم مشترک: ابوالفضل شهبازی از نشریه خط حزب‌الله و علی ملکوتی‌نیا از نشریه ماهنامه مبلغان

*مصاحبه

رتبه اول: مهنوش بهروز از خبرگزاری ایکنا

رتبه دوم: محبوبه حقیقت از خبرگزاری فارس

رتبه سوم: محمد رسول صفری از خبرگزاری حوزه

*مستند

رتبه دوم: محدثه حسن پور از صدا و سیمای مرکز قم

رتبه سوم: مهراب اکبری شهپر از صدا و سیمای مرکز قم

در این بخش اثری حائز رتبه اول نشد

*کلیپ و گزارش ویدئویی

رتبه اول: حسن آزادگان از خانه هنر سُها

رتبه دوم: محمد توکلی از مرکز آفرینش‌های هنری بسیج قم

رتبه سوم: مهشید ساجدی از صدا و سیمای مرکز قم

*پادکست

رتبه اول: منیره ماشاءاللهی از رادیو قم

رتبه دوم: امیرحسین یاوری از رادیو قم

رتبه سوم: فاطمه عسکری از رادیو معارف

*اینفوگرافی وموشن‌گرافیک

رتبه دوم: محمد صالح ترکمنی از خبرگزاری حوزه

رتبه سوم: مهدی هواسی از پایگاه خبری خبر قم (قمنا)

در این بخش اثری حائز رتبه اول نشد

*عکس

رتبه دوم: حسین شاه‌بداغی از خبرگزاری ایکنا

رتبه سوم: هدی حاج غفاری از خبرگزاری ایکنا

تقدیر ویژه: حمید عابدی از خبرگزاری ایرنا

*برگزیدگان بخش ویژه 

محسن محمودآبادی برگزیده بخش ویژه «حضرت ابوذر؛ جهت‌نمای حقیقت» از پایگاه تحلیلی خبری ۵۹۸

حسین حیدری برگزیده بخش ویژه «اصلاح الگوی مصرف» از پایگاه خبری‌تحلیلی فرهنگ‌نگار

زهره بیادی برگزیده بخش ویژه «نقش حضرت معصومه (س) در تمدن نوین اسلامی و شکل‌گیری و تقویت انقلاب و محور مقاومت» از صدا و سیمای مرکز قم

حسن شیخ حائری برگزیده بخش ویژه «قم؛ تجلی تحول» از پایگاه اطلاع‌رسانی تابناک

عطا یاوری برگزیده بخش ویژه «یکصدسالگی بازتاسیس حوزه علمیه قم؛ آثار و برکات» از وب‌سایت مَناهج

*گزارش تصویری آیین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم را «اینجا» ببینید.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.