در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲

سعید ایلانلو رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه آمار تماشاگران سینماهای استان در سال ۱۴۰۲ نسبت‌به سال ۱۴۰۱ تقریباً دو برابر و فروش سینماها نیز ۴ برابر رشد داشته است، گفت: سال گذشته سینماهای قم پذیرای حدود ۵۴۰ هزار تماشاگر بودند و بیش از ۲۱ میلیارد تومان فروش داشتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
شناسه : 84343 | انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳   پرینت

سعید ایلانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با تشریح آمار فروش و مخاطبان سینماهای قم در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: سال گذشته ۴۹ فیلم در سینماهای استان اکران شده و حدود ۵۴۰ هزار تماشاگر به تماشای فیلم‌های سینمایی نشستند.

وی با بیان اینکه سینماهای استان در سال گذشته بیش از ۲۱ میلیارد تومان فروش داشتند، گفت: همچنین فیلم‌های سال گذشته در بیش از ۱۱ هزار و پانصد سانس به نمایش درآمده‌اند.

رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اضافه کرد: آمار تماشاگران سینماهای استان در سال ۱۴۰۲ نسبت‌به سال ۱۴۰۱ تقریباً دو برابر شده و فروش سینماها نیز ۴ برابر شده است.

ایلانلو افزود: سینماهای قم در سال ۱۴۰۱ با اکران ۲۶ فیلم پذیرای حدود ۲۳۰ هزار تماشاگر بودند و معادل ۵ میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان فروش کردند اما این ارقام رشد چشمگیری را در سال ۱۴۰۲ داشته است.

وی با تأکید بر اینکه مردم قم از سینما استقبال می‌کنند، گفت: قم در میان هشت استان پرفروش سینمای ایران قرار دارد و از حیث تماشاگر نسبت‌به جمعیت استان و زیرساخت‌های سینمایی در میان استان‌های برتر کشور است.

رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین به فیلم‌های پرفروش سینماهای قم در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: «هتل» با ۱۲۴ هزار و ۳۴۷ مخاطب و فروش ۵ میلیارد و ۱۹۲ میلیون تومان، «فسیل» با ۱۳۱ هزار و ۳۰۲ مخاطب و فروش ۵ میلیارد و ۴۰۳ میلیون تومان و «بچه زرنگ» با ۸۰ هزار و ۷۹۴ مخاطب و فروش ۲ میلیارد و ۴۸۱ میلیون تومان سه فیلم پرمخاطب و پرفروش سینماهای قم در سال گذشته بودند.

ایلانلو اضافه کرد: «هاوایی» با ۲۹ هزار و ۶۴۹ مخاطب و فروش یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون تومان، «شهر هرت» با ۲۳ هزار و ۳۲۸ مخاطب و فروش ۹۸۲ میلیون تومان، «ویلای ساحلی» با ۲۷ هزار و ۲۶۵ مخاطب و فروش ۹۸۰ میلیون تومان، «ورود خروج ممنوع» با ۱۵ هزار و ۹۹ مخاطب و فروش ۶۰۵ میلیون تومان در رتبه‌های چهارم تا هفتم جدول فروش سینماهای قم در سال ۱۴۰۲ هستند.

وی تصریح کرد: همچنین فیلم «غریب» با ۱۷ هزار و ۵۵۳ مخاطب و فروش ۵۷۰ میلیون تومان، «آهنگ دو نفره» با ۸ هزار و ۴۲۹ مخاطب و فروش ۳۶۷ میلیون تومان، «مسافری از گانورا» با ۱۱ هزار و ۱۶۷ مخاطب و فروش ۳۴۴ میلیون تومان و «اخت الرضا» با ۱۱ هزار و ۸۲۳ مخاطب و فروش ۳۴۴ میلیون تومان در رتبه‌های هشتم تا یازدهم جدول فروش سینماهای استان قرار دارند.

رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه سال گذشته سینماهای بازار شهر، ونوس، تربیت، آیه، کانون و شهر آفتاب پذیرای علاقه‌مندان به هنر هفتم در قم بودند، از تلاش سینماهای استان برای تکریم و میزبانی مطلوب از تماشاگران سینما قدردانی کرد.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.