مجلس جای تجربه‌آموزی نیست

محمد وکیلی شهردار اسبق قم و نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نماینده مجلس باید دارای تخصص و تجربه کار اجرایی باشد، گفت: مجلس جای تجربه‌آموزی نیست و نمی‌توان سرنوشت ملت را به تجربه‌آموزی افراد گره زد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مجلس جای تجربه‌آموزی نیست
شناسه : 82127 | انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمد وکیلی شهردار اسبق قم در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران، با اشاره به دلایل کاندیداتوری خود از حوزه انتخابیه قم در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در اولین سخنرانی امسال خود اهمیت موضوع انتخابات را به همگان گوشزد کردند و بر چهار کلید واژه حضور حداکثری، حضور پرشور، امنیت انتخابات و سلامت انتخابات تأکید داشتند.

وی تصریح کرد: رهبری همچنین در اوایل دوران ثبت‌نام کاندیداها تأکید کردند که هر کس به هر شکلی می‌تواند نقش‌آفرینی در انتخابات کند و مهم‌ترین دلیل من برای حضور در انتخابات، لبیک به فرمایشات رهبری برای افزایش مشارکت حداکثری و افزودن شور بیشتر به انتخابات است.

مجلس جای تجربه‌آموزی نیست/ فیلترینگ به اشتغال مردم لطمه زد/ نماینده حق دخالت شخصی بر عزل و نصب مدیران را ندارد

شهردار اسبق قم افزود: باید از تمام کسانی که با احساس مسئولیت وارد عرصه انتخابات شدند قدردانی کرد اما کاش شاهد حضور بیشتری از صاحبان خرد و اندیشه بودیم.

وکیلی ادامه داد: شاید عده‌ای معتقد باشند که حضور زیاد کاندیداها، انتخاب را برای مردم سخت می‌کند ولی اصحاب رسانه می‌توانند سوابق کاندیداها را برای مردم تبیین کنند.

وی در خصوص شاخصه نامزد اصلح، گفت: کسی که معتقد و متعهد باشد نامزد اصلح است، کسی که در قدم اول اخلاق را رعایت کند و وعده دروغ ندهد و دیگران را تخریب نکند.

مجلس جای تجربه‌آموزی نیست/ فیلترینگ به اشتغال مردم لطمه زد/ نماینده حق دخالت شخصی بر عزل و نصب مدیران را ندارد

*مجلس جای تجربه‌آموزی نیست

استاندار سابق سمنان با تأکید بر اینکه نامزد اصلح باید دارای تخصص و تجربه کار اجرایی باشد، گفت: مجلس جای تجربه‌آموزی نیست و نمی‌توان سرنوشت ملت را به تجربه‌آموزی افراد گره زد.

وکیلی، شاخصه دیگر اصلح را بهره‌مندی از سواد تقنینی دانست و گفت: کسی که وارد مجلس می‌شود باید دانش و آگاهی لازم از قوانین را داشته باشد، قوانین بالادستی را بداند و صفر کیلومتر نباشد.

*انتقاد از دخالت پدرخوانده‌ها

وی همچنین با انتقاد از برخی بداخلاقی‌های سیاسی و انتخاباتی، گفت: پدرسالارها و پدرخوانده‌ها بگذارند مردم خودشان افراد اصلح را انتخاب کنند.

شهردار اسبق قم با اشاره به سوابق اجرایی خود در مدیریت شهری مشهد، شیراز، قم، تهران و فرمانداری در شهرهای متعدد، گفت: تجربه و سوابق بنده متعلق به نظام و مردم بوده و امروز انتخاب با مردم است و در نهایت به تشخیص مردم احترام می‌گذاریم.

مجلس جای تجربه‌آموزی نیست/ فیلترینگ به اشتغال مردم لطمه زد/ نماینده حق دخالت شخصی بر عزل و نصب مدیران را ندارد

*به هر قیمتی رأی نمی‌خواهم

وی با تأکید بر اینکه آبروی ما از نظام است، گفت: بنده خود را در معرض رأی مردم قرار می‌دهم اما نیامدم که به هر قیمتی رأی بیاورم، هر کسی منتخب مردم باشد باید از او حمایت کرد و دیدگاه‌های ملی او را تقویت کرد.

وکیلی بر لزوم بازنگری در نظام مدیریت کشور تأکید کرد و گفت: ۴۵ سال است که در حال تجربه کردن هستیم و خلأها را باید شناسایی کنیم.

وی اضافه کرد: هرکسی که پای صندوق رأی نیاید، به معنای مشکل داشتن با نظام و رهبری نیست، مشکل با من و امثال من است که نتوانستیم در راستای خواسته‌های مردم تلاش کنیم، مردم مطالبه‌های به حقی دارند، بسیاری از خانواده‌ها فرزند بیکار دارند و زندگی‌شان نمی‌چرخد و حق دارند گلایه‌مند باشند.

وکیلی در بخش دیگری از گفت‌وگو با خبرنگاران، یکی از شئون پذیرش مسئولیت در مجلس را محرومیت افراد از برخی حقوق مشروع و قانونی خود دانست و گفت: فرزند هرکسی می‌تواند به خارج برود و درس بخواند، مهاجرت کند، تابعیت بگیرد و کار اقتصادی کند ولی اگر قرار شد فردی در کشور مسئولیت بپذیرد و نماینده مردم بشود باید خود را از این موارد مبرا کند، در غیر این صورت دارای صلاحیت پذیرش مسئولیت نخواهد بود.

مجلس جای تجربه‌آموزی نیست/ فیلترینگ به اشتغال مردم لطمه زد/ نماینده حق دخالت شخصی بر عزل و نصب مدیران را ندارد

*فضای مجازی حقیقی‌تر از واقعی است

وی همچنین در خصوص فضای مجازی نیز عنوان کرد: امروز فضای مجازی حقیقی‌تر از واقعی شده است، وقتی بخش زیادی از کسب‌وکارها در این فضاست، دیگر مجازی معنا ندارد و تبدیل به فضای واقعی شده است.

وی تصریح کرد: قوانین و مقررات ما بر اساس فضای واقعی قدیمی است و نباید حق و حقوق صاحبان مشاغل در فضای مجازی از بین برود.

*فیلترینگ به اشتغال مردم لطمه زد

شهردار اسبق قم به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: شرکت‌های فروش وی‌پی‌ان معلوم نیست از حمایت کدام رانت‌ها و مراکز قدرت بهره‌مند هستند که همه می‌گویند استفاده از فیلترشکن مذموم است اما به سادگی هم در دسترس است و درآمد میلیاردی دارند و با تمام توان تلاش می‌کنند عادی‌سازی رخ ندهد و از این منابع مالی بهره‌مند بمانند.

وکیلی با بیان اینکه فیلترکردن برخی شبکه‌های اجتماعی باعث از دست رفتن کسب‌وکار عده‌ای از مردم شد، گفت: کسانی که می‌گویند فضای مجازی را باید ببندیم، دقیقا بگویند کجای آن را باید بست؟! امروز فضای مجازی بخشی از زندگی مردم شده است و نمی‌توان دنیای علم و تکنولوژی و هوش مصنوعی را نادیده گرفت و باید قوانین لازم و مترقی و متناسب با آن را تصویب کرد.

وی تصریح کرد: نباید همه چیز را با محدودیت و ممانعت مدیریت کرد، امروز می‌توان چالش‌های پدیده‌های نوین را با زیرساخت‌های قانونی و فرهنگ‌سازی حل کرد.

شهردار سابق قم افزود: اگر ما هم بخواهیم فضای مجازی و هوش مصنوعی را نادیده بگیریم، امروز آن قدر علم توسعه پیدا کرده که سدها را می‌شکنند و نباید با محدودسازی‌های غیرمنطقی، فضا را برای بعضی از افرادی که دنبال رانت هستند، فراهم کرد.

وکیلی در ادامه یکی از برنامه‌های خود را توجه به جوانان و معیشت مردم عنوان کرد و گفت: یکی از راهکارهای رفع بیکاری در قم، توجه به اشتغال پایدار است و می‌توانیم مشکلات معیشتی مردم و جوانان را با ایجاد اشتغال پایدار برطرف کرد.

وی افزود: قم ظرفیت‌های لازم را برای جذب سرمایه‌گذاری دارد و توسعه استان باید بر مبنای مطالعات و آمایش سرزمین پیش برود.

استاندار سابق سمنان با تأکید بر اینکه کشور از بی‌مدیریتی در امر مسکن رنج می‌برد، گفت: امروز مسکن به معیشت گره خورده، اگر معیشت روستاییان تأمین بود بسیاری از آنها مجبور به کوچ نبودند، یا اگر در جایی کارخانه زدیم، در کنار همان کارخانه باید مسکن‌سازی کرد و کارگر را به حاشیه شهر نکشاند.

*انتقاد از دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران

وکیلی یکی از بداخلاقی‌های مسئولیت نمایندگی مجلس را دخالت شخصی در عزل و نصب مدیران عنوان کرد و گفت: به نماینده چه مربوط است که عزل و نصب کند، نماینده موظف است که بر عملکرد مسئولان نظارت داشته باشد.

شهردار اسبق قم همچنین از وزرایی که به نمایندگان باج می‌دهند انتقاد کرد و گفت: وزیری که به نماینده باج بدهد چه تضمینی دارد به دیگران باج ندهد.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.