واکنش دفتر بانو مجتهده صفاتی به یک شایعه

دفتر بانو مجتهده صفاتی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: چند روزی است سخنی بی‌مورد در شبکه‌های اجتماعی به بانوی مجتهد سرکار خانم صفاتی، نسبت داده شده است. به پیروی از فرهنگ قرآنی که باید به شایعات پاسخ داد، به اطلاع می‌رساند، آنچه در این باره (اسلامی یا غیراسلامی بودن برخی تأسیسات منازل) از قول ایشان نشر داده شده است، دروغ محض و کذب آشکار است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
واکنش دفتر بانو مجتهده صفاتی به یک شایعه
شناسه : 81840 | انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، دفتر بانو مجتهده صفاتی در خصوص ماجرای غیراسلامی بودن تأسیسات منازل تکذیبیه صادر کرد که متن آن در ادامه می‌آید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین؛ و الصلاه و السلام علی رسول رب العالمین و اهل بیته المعصومین و اللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین.

حضور مردم شریف ایران!

با سلام و شادباش سالزاد پربرکت حضرت بقیهالله، عجل الله تعالی فرجه الشریف، معروض می‌دارد، چند روزی است در شبکه‌های اجتماعی، سخنی بی‌مورد، به بانوی مجتهد سرکار خانم صفاتی، نسبت داده شده است. به پیروی از فرهنگ قرآنی که باید به شایعات پاسخ داد، به اطلاع می‌رساند، آنچه در این باره (اسلامی یا غیراسلامی بودن برخی تأسیسات منازل) از قول ایشان نشر داده شده است، دروغ محض و کذب آشکار است.

بدین وسیله، این نقل قول، تکذیب می‌شود.

تهمت و دروغ، جامعه‌ سالم و عاقل را به جامعه‌ای پرآشوب و ناامن تبدیل می‌کند: وَکَذَٰلِکَ جَعَلْنَا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیَاطِینَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ یُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَىٰ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا ۚ وَلَوْ شَاءَ رَبُّکَ مَا فَعَلُوهُ ۖ فَذَرْهُمْ وَمَا یَفْتَرُونَ (الأنعام/۱۱۲)

انسان، فطرتاً و عقلاً و شرعاً، از تهمت و دروغ و شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی، بیزار است. سخن، باید از روی علم و دانایی باشد و بس. وَلَا تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ ۚ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولَٰئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا (الإسرا/ ۳۶)؛ سخن جاهلانه و بدون علم و اطلاع، منش انسان عاقل نیست.

وظیفه‌ انسان مؤمن، «راستی‌آزمایی خبرها» است: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَهٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ (الحجرات: ۶)؛ باید نگاه انسان، به دیگران، نگاهی از روی «خیر» باشد و شایعه‌ها و تهمت‌ها را نپذیرد: لَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ ظَنَّ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِنَاتُ بِأَنْفُسِهِمْ خَیْرًا (النور/ ۱۱) امیدواریم بزرگواران فعال در شبکه‌های اجتماعی، مطابق فرهنگ قرآنی، از بازنشر این‌گونه شایعه‏‌های ناروا، بپرهیزند و به مسئولیت انسانی و اسلامی خویش برای حفظ و استحکام سلامت جامعه، به نیکی، عمل کنند و ذوق و توان خود را برای استحکام قول نیکو و حسن در محتوا و شکل به‌کار گیرند. یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا (احزاب/ ۷۰) وَ قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا (البقره/۸۳) السلام علی من اتبع الهدی

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.