ضرورت تربیت فیلمسازان خلاق و کارآمد در قم/ برگزاری جشنواره فجر در تقویت سواد سینمایی هنرجویان سینما مؤثر است

حمیدرضا منتظری مدرس و منتقد سینما با بیان اینکه سینمای ایران در آینده توسط همین نسل هنرجویان امروز ساخته خواهد شد، گفت: جشنواره فیلم فجر فرصت مناسبی برای توجه به آموزش سینما، رشد فعالیت‌های سینمایی و تقویت سواد سینمایی هنرجویان است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت تربیت فیلمسازان خلاق و کارآمد در قم/ برگزاری جشنواره فجر در تقویت سواد سینمایی هنرجویان سینما مؤثر است
شناسه : 81448 | انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید حمیدرضا منتظری در حاشیه برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر فرصت مناسبی برای توجه به آموزش سینما و رشد فعالیت‌های سینمایی است.

وی تصریح کرد: یکی از فرصت‌های سال‌های اخیر اکران همزمان آثار جشنواره فیلم فجر در استان‌هاست و فیلمسازان و هنرجویانی که امکان حضور در پایتخت را ندارند، می‌توانند در شهر خود به تماشای بخشی از آثار این جشنواره بنشینند.

مدرس انجمن سینمای جوان قم به ظرفیت‌ غنی نیروی انسانی متخلق و کارآمد ساکن در شهر قم که حامی اندیشه سینما هستند اشاره کرد و گفت: حضور چهره‌های ارزشمند فرهنگی کشور صاحب‌نظر هنر دینی در شهر قم باید مورد توجه باشد و فرصت میزبانی از این ذخایر فرهنگی و هنری کشور در محل برگزاری جشنواره فیلم فجر و بسترسازی برای تعامل و تبادل اندیشه خانواده بزرگ سینما و رسانه قم با این ذخایر فرهنگی و هنری، اتفاق خوب چهل و دومین جشنواره فیلم‌فجر در استان قم بود.

این تهیه‌کننده فیلم‌کوتاه در قم همچنین درخصوص ضرورت تماشای آگاهانه، مطالعه، تحلیل و تبادل‌نظر پیرامون آثار سینمای ایران برای نسل جدید سینما، اظهار کرد: صنعت سینما در کنار تجهیرات فنی و تکنیکی نیازمند بهره‌مندی نیروی انسانی متخلق و کارآمد است و به واقع سینمای ایران در آینده توسط همین نسل هنرجویان امروز ساخته خواهد شد و باید توجه ویژه‌ای به تأمین نیروی انسانی و حمایت از نسل جدید سینما داشته باشیم.

این منتقد و مدرس سینما در قم تصریح کرد: امیدوارم در دوره فعلی مدیریت فرهنگی و هنری کشور تدبیری شود تا هنرجویان سینما به درستی حمایت شوند و در خصوص کسب دانش فنی و محتوایی سینمایی رشد کنند تا این سرمایه انسانی برای شهر قم باقی بماند و زمینه‌ساز تولیدات قابل دفاع، توسط یک نسل متخلق و متعهد باشیم.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.