استقبال چشمگیر مردم قم از پنجمین شب جشنواره فیلم فجر

پنجمین شب جشنواره فیلم فجر در قم در حالی به پایان رسید که علاقه‌مندان سینما استقبال پرشوری از فیلم‌های «مجنون»، «پرویز خان»، «قلب رقه» و «آسمان غرب» داشتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استقبال چشمگیر مردم قم از پنجمین شب جشنواره فیلم فجر
شناسه : 81308 | انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، در پنجمین شب برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم در قم، شش فیلم «قلب رقه»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «مجنون»، «تابستان همان سال» و «آغوش باز» به روی پرده سینماهای تربیت، ونوس و بازار شهر رفت.

سینما تربیت در حالی پذیرای تماشاگران دو فیلم «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و «آسمان غرب» ساخته محمد عسگری بود که تمامی بلیت‌های این دو فیلم با استقبال چشمگیر علاقه‌مندان به فروش رسید.

بسیاری از کسانی که خرید بلیت را به دقیقه نود و مراجعه حضوری به گیشه سینما موکول کرده بودند، به دلیل تکمیل ظرفیت سالن نمایش و بالکن سینما دست خالی برگشتند و نتوانستند به تماشای این دو فیلم بنشینند.

سینما ونوس محل اصلی برگزاری جشنواره فجر نیز در پنجمین شب جشنواره پذیرای جمع کثیری از هنرمندان، فیلمسازان و خبرنگاران برای تماشای فیلم‌های «پرویز خان» ساخته فیلمساز جوان قمی علی ثقفی و «مجنون» به کارگردانی مهدی شامحمدی بود.

فیلم «پرویز خان» که با سوژه‌ای فوتبالی به دوران مربیگری پرویز دهداری و ساختن نسل جدید تیم ملی فوتبال ایران می‌پردازد، با تشویق و رضایت هنرمندان و فیلمسازان قمی همراه شد و جزء یکی از فیلم‌های متفاوت جشنواره به شمار می‌رود.

فیلمی که با سوژه جذاب و متفاوت و صد البته بازی هنرمندانه و بی‌نقص سعید پورصمیمی در نقش مرحوم دهداری، بسیاری از تماشاگران را غافلگیر می‌کند و به خوبی توانسته حساسیت برگزاری یک مسابقه فوتبال را با یکی از شب‌های عملیات پیوند بزند.

اولین تجربه علی ثقفی در ساخت فیلم بلند، هنرمندانه، دقیق و بدون شعار است که در جای بسیار خوبی هم تمام می‌شود و از زیاده‌گویی و کلیشه‌گرایی فاصله می‌گیرد.

دومین فیلمی که اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به تماشای آن نشستند، «مجنون» به کارگردانی مهدی شامحمدی بود. فیلمی که به دلایل متعدد از جمله پرداختن به زندگی شهید مهدی زین‌الدین و روایت رشادت‌های رزمندگان لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در عملیات خیبر برای هنرمندان و اصحاب رسانه حائز اهمیت بود.

شامحمدی در این فیلم تلاش کرده هم پرتره‌ای از زندگی شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین بسازد، هم عملیات خیبر را به تصویر بکشد و هم نیم‌نگاهی به لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) داشته باشد.

«مجنون»، مخاطب را یاد مستندهای روایت فتح می‌اندازد و چشم‌نواز است و سعی فیلمساز بر این بوده که تصویری ملموس و باورپذیر از زندگی شهید ارائه کند و به همین خاطر دست گذاشتن روی وجوه انسانی و وطن‌دوستی شهید زین‌الدین برای مخاطب جذاب است.

در این فیلم علاوه بر شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین، بسیاری از فرماندهان لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) نیز برای اولین بار به تصویر کشیده شدند که از جمله آنان می‌توان به شهید جواد دل‌آذر فرمانده عملیات لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) ، شهید رضا حسن‌پور قائم‌مقام لشکر علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) در عملیات خیبر، مهدی صباغ فرمانده تیپ رزمی لشکر و احمد فتوحی جانشین لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) اشاره کرد.

نقش شهید جواد دل‌آذر مشهور به شیر دارخوین را محمد رسول صفری از هنرمندان قمی بازی می‌کرد و تلاش کرده بود لهجه قمی را نیز به خوبی ادا کند.

«تابستان همان سال» به کارگردانی محمود کلاری و «آغوش باز» ساخته بهروز شعیبی نیز دو فیلمی بودند که در پنجمین شب جشنواره در پردیس سینمایی «بازار شهر» به روی پرده رفتند که رضایت نسبی مخاطبان را جلب کردند.

خاطرنشان می‌شود محمد حسین ظریفیان مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم، مسعود معینی‌پور معاون دفتر تبلیغات اسلامی و جواد افشار کارگردان سینما و تلویزیون از جمله مهمانان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پنجمین شب جشنواره فیلم فجر در قم بودند.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.