تأکید مدیر حوزه‌های علمیه بر تأمین واگن متروی قم

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مدیریت شهری قم در یک دهه اخیر گام‌های مثبت بسیاری برای آبادانی شهر برداشته‌ است، گفت: امروز هم شاهد این بودیم که پروژه بسیار مهم قطار شهری قم از هر نظر آماده است و تنها نیاز به واگن، این پروژه را متوقف نگه‌داشته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تأکید مدیر حوزه‌های علمیه بر تأمین واگن متروی قم
شناسه : 81102 | انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در حاشیه بازدید از پروژه متروی قم و افتتاح فاز نخست ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی قم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اوایل شروع این دوره مدیریت شهری جدید که خدمت شهردار رسیدم، ایشان را از همان زمان در حال برنامه‌ریزی کلان و راهبردی برای شهر قم دیدیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر قم با نگاه راهبردی گام‌های مثبت بسیاری در شهر در یک دهه اخیر برداشته‌اند، افزود: امروز هم شاهد این بودیم که پروژه بسیار مهم قطار شهری قم از هر نظر آماده است و تنها نیاز به واگن، این پروژه را متوقف نگه‌داشته است.

امام‌جمعه قم با اشاره به حضورش در کلنگ‌زنی ساختمان ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی قم گفت: ساختمان آتش‌نشانی مرکزی شهر قم که دو سال قبل کلنگ‌زنی شد طبق زمان‌بندی انجام‌شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یکی از مسائل امیدبخش این است که حدود ۸۰ درصد بودجه‌ای که شورا و شهرداری تدوین کرده‌اند، ماهیت عمرانی دارد که این نسبت بسیار خوبی در برنامه‌ریزی شهری محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: پروژه‌های کلان و گره‌گشای خوبی برای اجرا در شهر انتخاب‌شده‌اند و پیشرفت پروژه‌ها بسیار خوب است. امیدواریم در ادامه نیز شاهد تحولات بهتری در قم باشیم.

امام‌جمعه قم معتقد است تمام این پیشرفت‌ها در صورتی حداکثر اثرگذاری را پیدا می‌کند که مردم این پروژه‌ها را از خود بدانند و در انجام آن مشارکت داشته باشند؛ در واقع مردم هم باید در مأموریت‌های مدیریت شهری مشارکت کنند و هم نقد و اعتراض خود را بیان کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: این مشارکت مردمی اکنون در قم دیده می‌شود و نگاه مدیریت شهری نیز به این مسئله مثبت است.

وی افزود: مسئله فرهنگ و نشاط شهروندی برای جوانان و بانوان بسیار مهم است و مدیریت شهری در این عرصه نیز اهتمام خوبی دارد که باید به این مسئله جدی‌تر پیگیری شود.

امام‌جمعه قم با اشاره به اهمیت توسعه اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: فضای اطراف حرم مطهر باید بانشاط و با نگاه فرهنگی، دینی و حوزوی رشد کرده و متناسب با جایگاه شهر قم آباد شود.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.