آغاز چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم/ قمی‌ها از «پرویز خان» استقبال کردند

در نخستین شب برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم پنج فیلم به روی پرده رفت که «پرویز خان» مورد استقبال و تشویق تماشاگران قرار گرفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم/ قمی‌ها از «پرویز خان» استقبال کردند
شناسه : 80930 | انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، اکران فیلم‌های چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم همزمان با سایر استان‌های کشور در شامگاه دوشنبه ۱۶ بهمن در سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر آغاز شد.

نخستین فیلمی که در اولین سانس جشنواره در سینما ونوس به عنوان محل مرکزی جشنواره به روی پرده رفت، جدیدترین ساخته کاوه سجادی حسینی با نام «نبودنت» بود که نتوانست در جلب رضایت مخاطبان موفق باشد.

فیلمی که با موضوع مهاجرت و فروپاشی خانواده با بازی سحر دولتشاهی، امیر آقایی، شیوا سرمست، آزادی صمدی، رضا بهبودی، فرید سجادی حسینی و علیرضا ثانی‌فر ساخته شده اما از فقدان شخصیت‌پردازی و تدوین مناسب رنج می‌برد و مخاطب در طول فیلم بویژه نیمه اول فیلم با قصه‌ای گنگ و مبهم مواجه است.

سینما ونوس در دومین سانس خود پذیرای انیمیشن «رویا شهر» به کارگردانی محسن عنایتی نوش‌آبادی بود و حضور خانواده‌ها و کودکان در سالن سینما برای تماشای این فیلم پررنگ بود.

سینما تربیت نیز در اولین سانس شب نخست جشنواره، ششمین فیلم بهروز شعیبی با عنوان «آغوش باز» را روی پرده برد که با استقبال خوب مخاطبان سینما بیشترین جمعیت تماشاگر را در میان فیلم‌های دیگر داشت.

مخاطب در «آغوش باز» با فیلمی متفاوت از دیگر آثار شعیبی روبه‌رو می‌شود، فیلمی به محوریت خانواده که بعضی معتقدند روایت کلیشه‌ای دارد اما در عین حال مؤلفه‌های جذب مخاطب را رعایت می‌کند.

«آپاراتچی» ساخته قربانعلی طاهرفر فیلمساز تبریزی از دیگر آثار شب اول جشنواره بود که در دو سینمای تربیت و بازار شهر به روی پرده رفت و فضای مفرح و نوستالژی دارد و مخاطب با حال خوب از سالن سینما خارج می‌شود.

«آپاراتچی» در رثای عشق به سینما ساخته شده و قهرمان فیلم در دل هیاهوهای دهه ۶۰ به دنبال معشوق خود یعنی سینماست.

پردیس سینمایی بازار شهر در آخرین سانس خود پذیرای تماشاگران فیلم «پرویز خان» به کارگردانی علی ثقفی از فیلمسازان قمی بود که رضایت تماشاگران را جلب کرد و با استقبال خوب علاقه‌مندان روبه‌رو شد.

او در اولین تجربه کارگردانی خود سراغ مقطعی از زندگی معلم اخلاق فوتبال زنده‌یاد پرویز دهداری رفته و توانسته درامی ورزشی-تاریخی با عنوان پرویز خان را به تصویر بکشد که روایتی سرراست و دلنشین دارد و مخاطب را از ابتدا تا انتها با خود همراه می‌کند و غرور ملی مخاطبش را برمی‌انگیزد.

این فیلم از نقاط مثبتی نظیر چهره پردازی، طراحی لباس و طراحی صحنه مناسبی برخوردار است و فیلمساز به خوبی توانسته فضای آن سال‌ها را به تصویر بکشد.

در عین حال مهمترین امتیاز «پرویز خان» را باید بازی استادانه سعید پورصمیمی دانست که بازی او در نقش مرحوم دهداری بسیار خوش نشسته و یک بار دیگر ثابت کرده مرد تمام نشدنی سینمای ایران است.

علی فرحناک از هنرمندان قمی که در فیلم «پرویز خان» نقش‌آفرینی کرده در زمان اکران این فیلم در سینما بازار شهر حضور داشت و به همراه جمعی از هنرمندان تئاتر و سینما به تماشای این فیلم نشست.

خاطرنشان می‌شود فیلم‌های چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم از ۱۶ تا ۲۲ بهمن‌ماه در سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱ به نمایش درمی‌آید.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.