جزئیات برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم اعلام شد

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در استان قم خبر داد و گفت: فیلم‌های این جشنواره از ۱۶ تا ۲۲ بهمن‌ماه در سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر اکران می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم اعلام شد
شناسه : 80768 | انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمد کاظم رضوانی امروز در نشست خبری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات مجتمع شهید آوینی برگزار شد، به ارائه گزارش مختصری از عملکرد معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم پرداخت و گفت: امسال چند رویداد مهم سینمایی از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم حوا با موضوع عفاف و حجاب، نهمین جشنواره ملی نماز و نیایش و اولین جشنواره مستند فیلم ۱۷ با موضوع شهدای قم در استان برگزار شد.

وی تصریح کرد: همچنین دومین جشن مهر سینمای ایران ویژه فعالان سنیما و تجلیل از سینماگران استان در مهرماه برگزار شد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در اکران فیلم سینمایی اخت‌الرضا به کارگردانی فیلمساز قمی سید مجتبی طباطبایی مشارکت داشت.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ادامه به نوسازی پردیس سینمایی شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: سالن نمایش این مجموعه نیز در دستورکار قرار دارد و به زودی افتتاح خواهد شد.

رضوانی همچنین اضافه کرد: با مساعدت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، انجمن سینمای جوانان قم و خانه سینمای مستند استان در مجتمع فرهنگی شهید آوینی مستقر شدند و برنامه‌های خود را در این مجموعه دنبال خواهند کرد.

وی به رشد چشمگیر آمار فروش سینماهای استان قم در سال جاری اشاره کرد و گفت: سینماهای قم در سال ۱۴۰۱ با اکران ۲۶ فیلم پذیرای حدود ۲۳۰ هزار تماشاگر بودند و معادل ۵ میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان فروش کردند اما امسال میزان تماشاگران سینما در استان از ۴۹۰ هزار نفر عبور کرده و فروش سینماها نیز به رقم ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اضافه کرد: در حال حاضر ۶ سینما با ۱۳ سالن و ظرفیت فعال ۲۴۰۰ صندلی پذیرای مخاطبان هستند و سینمای نیمه‌فعال آوینه نیز به‌زودی به ظرفیت سینمایی اضافه خواهد شد.

رضوانی افزود: همچنین تلاش می‌شود تا پایان سال دو سینمای باغ موزه دفاع مقدس با ۴۰۰ صندلی و سالن سینمای محراب متعلق به آموزش و پرورش در شهرک پردیسان با ۱۲۰ صندلی به ظرفیت سینماهای استان اضافه شود.

وی در ادامه از جشنواره فجر به عنوان بهار سینمای ایران یاد کرد و گفت: امسال نیز به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در استان برگزار خواهد شد و امکان اکران بیشتر فیلم‌های جشنواره در استان فراهم شده است.

وی از انتخاب سینما ونوس به عنوان محل مرکزی برگزاری جشنواره فجر برای میزبانی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه خبر داد و تصریح کرد: سینماهای تربیت و بازار شهر پذیرای عموم علاقه‌مندان جشنواره است و برای تماشای فیلم در این دو سینما بلیت فروشی می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از اکران ۱۸ فیلم جشنواره فیلم فجر در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱ در سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر خبر داد و گفت: بیشتر فیلم‌ها در طول ایام جشنواره سه بار و در هر سینما یک نوبت به روی پرده می‌رود.

رضوانی با بیان اینکه چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در استان قم با شعار «انتخاب خوب، حال خوب» برگزار می‌شود، اضافه کرد: امسال استودیو برنامه تلویزیونی همزمان با برگزاری ایام جشنواره در سینما ونوس برپا خواهد شد و در این برنامه تلویزیونی که به صورت زنده از سیمای قم به روی آنتن می‌رود، به بررسی فیلم‌های جشنواره و دغدغه سینماگران استان پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، استانداری، سازمان فرهنگی شهرداری، سازمان تبلیغات، حوزه هنری، خانه مطبوعات، انجمن سینمای جوان، خانه سینمای مستند، انجمن پویانمایی، معاونت اجتماعی ناجا و سپاه علی‌بن‌ابی‌طالب از اعضای شورای سیاست‌گذاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر هستند که تاکنون همکاری مناسبی برای برگزاری جشنواره داشته‌اند.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اضافه کرد: امسال بلیت فیلم‌های جشنواره در پردیس سینمایی بازار شهر به قیمت ۶۰ هزار تومان و در سینما تربیت به قیمت ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، برای سینما ونوس بلیت‌فروشی نخواهیم داشت و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت جشنواره را از طریق سامانه سمفا خریداری کنند.

خاطرنشان می‌شود فیلم‌های «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی، «احمد» به کارگردانی امیر عباس ربیعی، «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری، «آپاراتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر، «باغ کیانوش» به کارگردانی رضا کشاورز، «بهشت تبهکاران» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، «پرویزخان» به کارگردانی علی ثقفی، «شکار حلزون» به کارگردانی محسن جسور، «ظاهر» به کارگردانی حسین عامری، «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور، «رویا شهر» به کارگردانی محسن عنایتی، «شمشیر و اندوه» به کارگردانی عماد رحمانی و مهرداد محرابی، «دروغ‌های زیبا» به کارگردانی مرتضی آتش‌زم‌زم، «شه سوار» به کارگردانی حسین نمازی، «نبودنت» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی، «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق، «تابستان همان سال» به کارگردانی محمود کلاری و «مجنون» به کارگردانی مهدی شاه‌محمدی در طول ایام جشنواره فجر در قم اکران می‌شود.  

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.