«طوفان طلاق» به چاپ رسید

کتاب «طوفان طلاق» به قلم حجت‌الاسلام‌ علی اکبر مظاهری، مشاور خانواده و استاد حوزه و دانشگاه از سوی انتشارات خادم‌الرضا(ع) منتشر شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«طوفان طلاق» به چاپ رسید
شناسه : 80742 | انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، کتاب «طوفان طلاق» اثر حجت‌الاسلام علی اکبر مظاهری به همت انتشارات خادم‌الرضا(ع) در ۲۹۶ صفحه منتشر و راهی بازار نشر شد.

طلاق در سالیان اخیر به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی، جامعه ایرانی و کانون خانواده را مورد تهدید و زوال قرار داده و این کتاب در چهار فصل «چرا طلاق»، «طلاق‌های ناروا»، «ریشه‌های طلاق» و «پس از طلاق» تلاش کرده به بررسی دقیق این چالش مهم اجتماعی بپردازد.

نویسنده در فصل اول کتاب با عنوان «چرا طلاق؟»، ماهیت طلاق را با نگاهی نو به این پدیدۀ اثرگذار در حیات بشر و در مسیر زندگی خانواده بررسی کرده و در فصل دوم با عنوان «طلاق‌های ناروا»، جدایی‌های «ناروا» و نابه‌جا را که هشتاددرصدند، مورد واکاوی قرار داده و به بیان راهکارهایی برای پیشگیری از آن‌ پرداخته است.

نویسنده در فصل سوم این کتاب، «ریشه‌های طلاق» را مورد تحلیل قرار داده و در فصل پایانی کتاب با عنوان «پس از طلاق»، فضای پس از جدایی ترسیم شده و راهکارهایی را برای ساماندهی دوباره زندگی ارائه می‌کند.

همچنین بخش‌های پررنگی از این کتاب به موضوع «از زبان مشاور» اختصاص یافته که نویسنده کتاب در این بخش، تجربه‌های ملموس و محسوس خود را از چالش‌های طلاق زوج‌های جوان را تبیین کرده و پاسخ‌های متقنی را در قبال چالش‌های گوناگون طلاق بیان کرده است.

نویسنده کتاب بر اساس تجارب خود بر این باور است که حدود ۸۰ درصد کسانی که طلاق می‌دهند یا طلاق می‌گیرند، از فردای طلاق تا دو سال بعد پیشمان می‌شوند، چراکه بیشتر طلاق‌ها دلیل عاقلانه‌ای ندارد و با مشاورۀ مشاوری دانا و توانا می‌توان از هر ده طلاق، هشت‌ مورد را پیشگیری کرد.

«جوانان و انتخاب همسر»، «جوانان و دوران نامزدی»، «آداب عشق‌ورزی»، «فرهنگ خانواده»، «دختران و انتخاب همسر» و «جنگ و صلح همسران» از دیگر آثار حجت‌الاسلام مظاهری به‌شمار می‌رود که به موضوع خانواده اختصاص دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب «طوفان طلاق» و بهره‌مندی از تخفیف ۲۰ درصدی به سایت انتشارات خادم‌الرضا به نشانی https://khademolreza.com مراجعه کرده یا با شماره تلفن‌های ۰۹۱۲۷۴۶۱۲۰۵ و ۰۲۵۳۷۷۳۱۲۶۵ ارتباط بگیرند.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.