آیین نکوداشت استاد ژرفا در قم برگزار می‌شود

همایش نکوداشت استاد فرزانه دکتر سید ابوالقاسم حسینی ژرفا از چهره‌های مطرح ادبیات در قم و از مترجمان کتاب فاخر «الغدیر» برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آیین نکوداشت استاد ژرفا در قم برگزار می‌شود
شناسه : 80360 | انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، همایش نکوداشت استاد فرزانه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالقاسم حسینی ژرفا همزمان با شب میلاد امیرمؤمنان علی(ع) در قم برگزار می‌شود.

در این مراسم با حضور مسئولان، نویسندگان، ناشران و فعالان عرصه شعر و ادب و کتاب، از سال‌ها تلاش علمی، فرهنگی و ادبی این چهره مطرح حوزه ادبیات، تجلیل و قدردانی خواهد شد.

همایش نکوداشت دکتر سید ابوالقاسم حسینی ژرفا شامگاه چهارشنبه، چهارم بهمن‌ماه از ساعت ۱۹ در سالن شیخ طوسی ساختمان ستادی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم واقع در چهارراه شهدا، ابتدای خیابان معلم برگزار می‌شود.

نویسندگی، پژوهشگری، ویراستاری، ترجمه، شاعری و تدریس در حوزه و دانشگاه در کارنامه استاد سید ابوالقاسم حسینی ژرفا دیده‌ می‌شود. این چهره شناخته شده حوزه و دانشگاه بیش از یک دهه از عمر خود را صرف ترجمه دوره کامل کتاب «الغدیر» اثر علامه امینی کرد.

از این چهره علمی بیش از ۴۵ کتاب در زمینه‌های حقوقى، ادبى، هنرى، ادبیات کودکان، تربیتی و حدیث به چاپ رسیده و مقالات علمی و پژوهشی متعددی نیز منتشر شده است.

از آثار استاد ژرفا می‌توان به «بر بال قلم»، «مبانی هنری قصه‌های قرآن»، «فرهنگ جانبازی»، «بی‌طرفی در حقوق بین‌الملل اسلامی»، «حدیث رویش»، «بر ساحل سخن»، «زخم، پرواز، دیدار»، «جهاد و حقوق بین‌الملل»، «هدیه‌ای از دوست»، «شیوه‌نامه دائره‌المعارف امام حسین(ع)» و «بهشت ارغوان» اشاره کرد و یک مجموعه شعر آیینی با عنوان «چشم شرقی» نیز از وی منتشر شده است.

استاد سید ابوالقاسم حسینی ژرفا از علاقه‌مندان به مولوی به شمار می‌رود و پیش‌تر در یک محفل ادبی عنوان کرده بود: «بنده با اینکه شیفته حافظ هستم اما به همه توصیه می‌کنم مولوی بخوانید؛ مولوی به شما یاد می‌دهد این جهان، جهان تنازع و جنگ و درگیری نیست بلکه جهان صلح است و همه عالم، عالم صلح است. مولوی می‌آموزد در این جهان، همه افراد برای حرف‌زدن و ایده‌داشتن محترم هستند.»     

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.