آزادسازی ۱۲۰ هزار مترمربع اراضی منطقه ۶ قم

مدیر منطقه شش شهرداری قم، آزادسازی ۱۲۰ هزار مترمربع از اراضی تصرف‌شده را یکی از دستاوردهای منطقه دانست و گفت: تفکیک غیرمجاز به علت گرانی زمین و کم‌توانی اقتصادی مردم در این منطقه بسیار دیده‌ می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آزادسازی ۱۲۰ هزار مترمربع اراضی منطقه ۶ قم
شناسه : 79629 | انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمد ترکمن، یکی از وظایف مناطق شهرداری قم را نظارت بر تخلف در حوزه ساخت‌وساز دانست و اظهار کرد: تفکیک غیرمجاز منجر به صدور حکم ۳۵ مورد قلع ساختمان شد و در حوزه رفع سد معبر و صنوف نیز ۳۷۵۰ مورد قلع و رفع داشته‌ایم.

وی افزود: از بین این قلع و تخریب، ۱۱۵۰ مورد مربوط به صنوف و ۲۶۰۰ مورد مربوط به وانت‌بارهاست و جمع‌آوری اثاثیه صنوف و وانتی نیز به میزان ۱۲۵۰ مورد اجرایی شده است.

مدیر منطقه شش شهرداری قم خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۶ مورد اعمال بند ۲۰ اجراشده و صنوف مرتبط با جمع‌آوری غیرمجاز زباله پلمپ شده است.

ترکمن با اشاره به اهمیت ساماندهی گاراژهای ضایعاتی، تأکید کرد: بیش از ۱۰۰ مورد از این گاراژها خارج از محدوده شهری است و به همین دلیل امکان ساماندهی آن‌ها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری منطقه به‌صورت ۲۴ ساعته در سطح منطقه فعال است، اما بیشترین تخلفات در مناسبت‌های خاص مانند نیمه شعبان، عاشورا و تاسوعا که نیروها در بخش‌های مختلف شهر فعال هستند، اتفاق می‌افتد.

مدیر منطقه شش شهرداری قم آزادسازی ۱۲۰ هزار مترمربع از اراضی تصرف‌شده را یکی از دستاوردهای منطقه دانست و گفت: تفکیک غیرمجاز به علت گرانی زمین و کم‌توانی اقتصادی مردم در این منطقه بسیار دیده‌شده و تقسیم‌بندی زمین‌ها به قطعات بیش از ۲۰۰ متر نیز عاملی بر این تخلف شده است.

ترکمن تعداد پرونده‌های تخلفات منطقه را ۳۸۶۷ مورد دانست و افزود: ۲۲۰۲ مورد مربوط به تفکیک غیرمجاز و تجاوز به معبر است و به دلیل اینکه نقل و انتقالات بر اساس قولنامه و وکالتی است، شهرداری امکان توافق ندارد و تنها توانسته‌ایم با سه درصد از پرونده‌ها به توافق برسیم.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.