بازدید عکاسان از سوگواره نمایشی «کوچه بنی‌هاشم»

به همت خانه مطبوعات استان قم، جمعی از عکاسان از سوگواره نمایشی «کوچه بنی‌هاشم» در بلوار عمار یاسر بازدید و عکاسی کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازدید عکاسان از سوگواره نمایشی «کوچه بنی‌هاشم»
شناسه : 78913 | انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، جمعی از عکاسان قم از سوگواره نمایشی «کوچه بنی‌هاشم» در بلوار عمار یاسر بازدید و عکاسی کردند. 

این برنامه با مشارکت خانه مطبوعات استان قم، هیئت حضرت زینب(س) و باشگاه عکاسان قم برگزار شد. بیست‌وسومین «سوگواره نمایشی کوچه بنی‌هاشم» تا ۲۶ آذرماه جاری در بلوار ۷۵ متری عمار یاسر، ابتدای بلوار تعاون از ساعت ۱۹ تا ۲۳ برای بازدید عموم مردم با مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری قم دایر است.

مدیر اجرایی بیست‌وسومین «سوگواره نمایشی کوچه بنی‌هاشم» در گفت‌وگویی درباره این سوگواره نمایشی اظهار کرد: در سال‌های ابتدایی، این سوگواره فقط با ساخت یک دیوار کاهگلی ساده بود؛ اما این کار سال‌به سال رشد و توسعه یافت.

سید محمد روحانی خاطرنشان کرد: پس از آن، این برنامه به نمایشگاه تجسمی تبدیل شد و روایتگرانی در آن به روایت سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) برای بازدیدکنندگان می‌پرداختند.

وی افزود: از حدود هفت سال پیش، از هنر نمایش (تئاتر) در این سوگواره استفاده و در واقع نمایشگاه تجسمی، به سوگواره نمایشی تبدیل شده است؛ به گونه‌ای که این سوگواره نمایشی در چند بخش با روایت داستان‌هایی ضمن بیان زندگی حضرت صدیقه کبری(س)، پیام خود را برای مخاطب بازگو می‌کند.

وی با اشاره به این که امسال این سوگواره نمایشی با بیان روایتی جدید برای مخاطبان به نمایش درآمده است، گفت: در بخش فرهنگی نمایشگاه نیز غرفه‌ کتاب درباره حضرت فاطمه(س)، غرفه بانوان با موضوع حجاب، غرفه پرسش و پاسخ، غرفه محصولات فرهنگی و غرفه کودکان دایر شده است.

همچنین محمدرضا شاه‌مردی نویسنده این نمایش اظهار کرد: بیست‌وسومین سوگواره نمایشی کوچه بنی‌هاشم در پنج بخش به روایت سیره زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) دختر گرامی حضرت محمد مصطفی پیامبر بزگوار اسلام(ص) می‌پردازد.

وی ادامه داد: در این نمایش حدود ۳۰ بازیگر نمایش استان قم حضور دارند و در هر بخش تلاش شده که در کنار بیان تاریخ زیست حضرت صدیقه کبری(س) به دو واژه «غیرت» و «عفت» نیز پرداخته شود.

وی اعلام کرد: سوگواره نمایشی کوچه بنی‌هاشم امسال به نویسندگی محمدرضا شاه‌مردی و کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی و احمد شریفی‌فرد، با صدای علی فرحناک اجرا می‌شود.

شاه‌مردی افزود: بازیگران نمایش مذکور، ابوالفضل شیبانی، رحمان اسلامی، سید محمدرضا پیغمبری، هومن پیری، مسعود مشعوف، سجاد بختیاری‌زاده، روح‌الله بهشتی، محمدامین امامی، حمیدرضا هادی، مهدی منصوری، حسام سراجی، امیرحسین عرب‌خراسانی، نیما رئیسی، حسین خلج، میلاد قره‌داغی، رضا بختیاری، محمدرضا ماشاءاللهی، سید حسن جدا، محمدامین کاظمی، حسن جاسمی، امین لاریان، عادل محاوی، سید مهدی مرادیانی، حسام زمانی، مجتبی شیرازی، امیرعلی هنرمندی، فاطمه آخوندیان و هاجر معارف‌وند هستند.

خبرنگار: عباس منجمی گیلانی

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.