پیشرفت فیزیکی پروژه تونل غدیر قم به ۹۴ درصد رسید

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم از پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی پروژه تونل غدیر خبر داد و گفت: طی هفته‌های آینده، جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت این پروژه تکمیل خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیشرفت فیزیکی پروژه تونل غدیر قم به ۹۴ درصد رسید
شناسه : 78798 | انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود بخشی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه تونل غدیر اظهار کرد: احداث تونل غدیر واقع در ابتدای خیابان شهیدین مشکلات زیادی به لحاظ هزینه‌ای و فنی داشت ولی با این وجود اکنون ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و طی هفته‌های آینده ابنیه، جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت آن تکمیل خواهد شد.

به گفته وی، سازه اصلی تونل شامل شمع‌ها و عرشه اواخر مرداد سال جاری به پایان رسید و عملیات تکمیلی در حال انجام است‌.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تا هنگام اجرای این پروژه دسترسی به خیابان معلم و سپس بلوار پیامبر اعظم (ص) و بالعکس مسدود نشود، موضوعات ترافیکی همواره در جریان بود و حتی ترافیک روانی نیز جریان داشت.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات در اجرای پروژه معارض برق بود که با وجود هماهنگی‌های انجام گرفته، قطعی چند ساعته داده شد و با وجود درخواست برای خاموشی مجدد، این اقدام را انجام ندادند تصریح کرد: در نهایت طی مذاکره با یک پیمانکار با روش‌های فنی کابل جابه‌جا شد.

بخشی تاکید کرد: معارض گاز در محدوده اجرای پروژه وجود داشت که پیگیری چندین ماهه از شرکت گاز برای حل این مشکل انجام شد، همچنین در حاشیه کنارگذر، لوله آب و فاضلاب وجود داشت که جابه‌جایی آن به تأخیر افتاد.

مدیرعامل سازمان توسعه عمران شهرداری قم گفت: در زیر تونل اقدامات خاک برداری، دیواره سازی و تهویه بسیار دشوار بود که با وجود این تلاش شد تا تمام فعالیت‌ها موازی انجام شود و زمان اجرای پروژه کاهش پیدا کند.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.